Kering SA a acceptat să vândă divizia sa de produse de înfrumusețare către L’Oreal SA, ca parte a unei alianțe strategice pe termen lung, noul director executiv Luca de Meo, fost șef al Renault și Dacia, urmărind să redreseze situația gigantului francez al produselor de lux, scrie Bloomberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cele două companii au declarat că vor colabora pentru a crea, dezvolta și distribui produse de parfum și cosmetice pentru brandurile Gucci, Bottega Veneta și Balenciaga ale Kering. Această mișcare inversează planul anterior al companiei de produse de lux de a se extinde și de a prelua controlul direct asupra segmentului său de produse de înfrumusețare și cosmetice.

Tranzacția în valoare de 4 miliarde de euro (4,7 miliarde de dolari) include și producătorul de parfumuri Creed, pe care Kering l-a cumpărat în 2023 pentru suma estimată de 3,5 miliarde de euro, ca parte a unei strategii de pătrundere pe piața parfumurilor de lux, unde rivalii Hermes International și LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE au înregistrat performanțe puternice.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Acțiunile Kering au crescut cu până la 5% în tranzacțiile de luni dimineață. Acțiunile au crescut cu aproximativ 36% de la începutul anului.

Alianța dintre Kering și L’Oreal este prima mișcare strategică semnificativă realizată sub conducerea lui De Meo, care a preluat oficial funcția în septembrie, înlocuindu-l pe Francois-Henri Pinault după o serie de avertismente privind profitul la grupul de lux fondat de tatăl său, Francois Pinault. Familia Pinault rămâne acționarul majoritar al Kering, cu o participație de 42% și 59% din drepturile de vot.

Deși se așteaptă ca De Meo să-și dezvăluie viziunea strategică abia în primăvara anului viitor, acesta acționează rapid pentru a încerca să reformeze operațiunile companiei. De la preluarea funcției, De Meo a vizitat magazine și fabrici și s-a întâlnit cu echipele comerciale și creative.

Kering se confruntă cu o scădere a cererii din China și cu amenințarea creșterii tarifelor vamale din SUA. Datoria mare a grupului a stârnit îngrijorarea investitorilor, iar De Meo le-a spus deja acționarilor că printre prioritățile sale se numără reducerea datoriilor și a costurilor. Datoria netă a Kering a crescut cu 24%, ajungând la 10,5 miliarde de euro la sfârșitul anului trecut.

L’Oreal este cel mai mare grup dedicat produselor cosmetice și de înfrumusețare din lume și va obține licențe pe 50 de ani pentru mărcile de parfumuri ale Kering. Compania deținea deja licența pentru marca Yves Saint Laurent a Kering și produce popularul parfum Libre. În 2023, când Pinault dorea să extindă divizia de produse de înfrumusețare, CEO-ul L’Oreal, Nicolas Hieronimus, a declarat că nu există riscul ca licența să fie retrasă de Kering. Yves Saint Laurent este a doua cea mai mare marcă de modă a Kering, după Gucci.

Tranzacția marchează „o schimbare strategică semnificativă în ceea ce privește ambițiile Kering în segmentul de produse de înfrumusețare”, a declarat Piral Dadhania, analist la RBC Capital Markets. „Revenirea la licențierea produselor de înfrumusețare ar fi mai puțin intensivă din punct de vedere al capitalului, mai puțin orientată către operațiuni și, probabil, ar genera marje mai mari, deși, în opinia noastră, ar trebui să împărțim beneficiile economice cu partenerul de licență.”

El a adăugat că aceasta va fi și o altă modalitate de reducere a datoriei Kering și „o altă dovadă că noul CEO Luca De Meo analizează toate aspectele afacerii”.

L’Oreal va plăti redevențe către Kering pentru utilizarea mărcilor licențiate în cadrul acordului, care se preconizează că va fi finalizat în prima jumătate a anului 2026.