Licitația pentru 20 de trenuri electrice din PNRR: CNSC dă dreptate Alstom care a cerut prețuri și în euro, nu exclusiv în lei

trenuri electrice Alstom Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Autoritatea pentru Reformă Feroviară trebuie să stabilească valoarea contractului pentru încă 20 de trenuri electrice noi (licitația RE-IR 2) și în moneda euro, a decis Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), care a admis contestația pe care Alstom a depus-o în decembrie 2022. Luna trecută, constructorul a cerut la CNSC ca prețul ofertei să fie stabilit și în euro pe motiv că „solicitarea costului în euro asigură egalitate de tratament între ofertanți. În plus, toate costurile pentru proiectarea, construirea și livrarea produselor sunt suportate de ofertanți în euro, mai arată Alstom, iar prin durata contractului cuprins între 28 și 43 de luni pentru livrare se va pierde mult din cursul valutar”. În această vară, Alstom urmează să livreze ARF primul tren nou din comanda totală de 37 unități (contractele din 2020 și 2021).

Contractul finanțat prin PNRR pentru cel puțin 20 de noi unități este cuprins între 1,2 și 2,3 miliarde lei. Pentru o perioadă de mentenanță de 15 ani, contractul este de 240 de milioane de euro și ajunge la aproape o jumătate de miliard de euro dacă se dublează la 30 de ani durata mentenanței și se suplimentează numărul de rame cu încă 9 unități.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Prețul ofertei reprezintă 70% din contract, iar ofertele pot fi depuse până pe 1 februarie 2023.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Ramele electrice noi trebuie să ofere o capacitate de cel puțin 160 de locuri pe scaune, 160 de locuri în picioare și 16 locuri pentru biciclete. Livrarea se va face în termen de maximum 4 ani de la semnarea contractului, durata totală fiind de 34 de ani (include și întreținerea) Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:

  • Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
  • Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
  • Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
  • Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
  • Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
  • Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
  • Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
  • Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
  • Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
  • Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași.

Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor. Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia). În PNRR este prevăzută achiziția a 20 de trenuri destinate traficului de lung parcurs, care vor deservi principalii poli de creștere economică ai României – București, Cluj, Iași și Timișoara. S-a acordat prioritate rutelor care leagă orașele principale și orașele secundare, precum și servicii de conectare a acestora, pentru a contribui la reducerea poluării din transporturi.

Comentarii

  1. ARF client politic incompetent!
    Incompetența autoriltaţilor e un sport national!
    Din cauza de politic!🤔
    Asaar, licitati, licitati atât puteţi!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.