Licitaţia pentru 40 de trenuri electrice noi rămâne anulată: CNSC dă dreptate Autorităţii pentru Reformă Feroviară care a anulat procedura / ARF anunţă că pregăteşte licitaţia pentru 12 trenuri cu hidrogen şi locomotive noi

trenuri electrice Alstom

Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţiile depuse de Alstom şi asocierea CRRC – Astra Arad după ce Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) a anulat în vară licitaţia pentru achiziţia a 40 de trenuri electrice regionale noi, licitaţie lansată încă din primăvara anului 2019.

Fostul şef al ARF, Gigi Gavrilă, înlocuit luna trecută cu Ştefan Roşeanu, declara la anularea celei mai mari licitaţii pentru achiziţia de material rulant din România că, aşa s-a deblocat o situaţie „care părea că se află într-o situaţie fără ieşire”.

Anunţul privind respingerea contestaţiilor pe care le-au depus francezii de la Alsom respectiv asocierea chinezilor de la CRRC cu Astra Arad a fost făcut de ARF, într-un comunicat de presă.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, potrivit legislației în materia contestaţiilor cu privire la procedurile de atribuire a contractelor de achiziție publică, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a transmis autorității contractante decizia de respingere a contestațiilor ofertanților Alstom Ferroviaria S.p.A și CRRC Qingdao Sifang și de menținere a anulării procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică privind „Achiziţia de material rulant nou destinat transportului regional şi suburban feroviar de călători (trenuri electrice regionale RE-R)”. Reamintim că, în urma Deciziei nr. 2142 din 12.11.2020 a Curţii de Apel Bucureşti (CAB) – Secţia a IX a Contencios Administrativ şi Fiscal, ARF a fost obligată să identifice o modalitate unică de calcul a consumului de energie electrică și să reevalueze ofertele din punct de vedere energetic, în măsura în care este posibilă compararea acestora, iar în ipoteza contrară să anuleze procedura de atribuire, fapt ce s-a întâmplat în data de 20.08.2021”, a transmis ARF.

De asemenea, Autoritatea pentru Reformă Feroviară recunoaşte că, eventuala achiziţie a celor 37 de rame electrice Inter Regionale (contract aproape de semnare cu Alstom) este departe de a rezolva necesarul de material rulant nou pentru transportul feroviar de călători din România şi precizează că a început pregătirea şi pentru lansarea altor licitaţii care includ cele 12 trenuri noi cu hidrogen şi 16 locomotive electrice noi.

Contractul pentru achiziţia a 20 de trenuri electrice noi, cu posibilitatea de extindere a contractului până la 37 de unităţi încă nu poate fi semnat pentru că se află în perioada legală de 10 zile pentru depunerea contestaţiilor.

Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Comentarii

  1. Ma intreb daca are rost licitatia?
    Calea ferata e impracticabila!
    Trebuiesc cel putin 4000 km de reabilitat sau chiar de facut de la zero.
    Cand se va termina repararea / reabilutarea Caii Ferate?
    Avand in vedere ritmul istoric al reabilitarilor de CF cred ca pana in 2030 nu se vor face 100 km.
    Si mai are rost licitatia?
    Ce faci cu utilajele deja uzate moral cand veti reusi voi cale ferata reabilitata?
    E o risipă?
    V-a pus partidul sa risipiti si sa va aratati Incompetenta?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *