Licitația pentru Magistrala M 4 Gara de Nord-Filaret-Progresu, prilej de campanie pentru PSD-PNL. Candidații Firea, Cîrstoiu, Tuță, invitați la conferința lui Băluță

M 4 Filaret

Primăria sectorului 4 a lansat în licitație contractul pentru Magistrala M 4 Gara de Nord -Filaret-Gara Progresu, potrivit unui anunț de presă de marți, 2 aprilie 2024 Este un proiect estimat la 2,5 miliarde Euro, finanțare europeană prin Programul Transporturi, după cum anunța autoritatea locală în februarie, la depunerea cererii de finanțare (detalii aici).

Durata de proiectare este de 8 luni, iar cea de execuție de 5 ani. Inițial, proiectul prelungirii M4 Gara de Nord – Filaret era inclus în PNRR cu finanțare de 300 milioane euro pentru lucrări la structuri, dar, ca urmare a întârzierilor, finanțarea de 300 de milioane de euro a fost transferată la M6 pentru primele șase stații Gara de Nord – Băneasa.

Contractul încă nu este vizibil în SEAP, cel mai probabil fiind în curs de publicare la JOUE (Jurnalul oficial UE pentru achiziții).

La conferința programată miercuri, sunt invitați senatoarea Gabriela Firea, fost Primar General, candidată PSD pentru europarlamentare, Cătălin Cîrstoiu, candidat PSD la Primăria București, George Tuță, candidat PNL, primăria Sector 1 :

,,Sectorul 4 al Municipiului București continuă să investească masiv în infrastructura strategică a Capitalei și aduce metroul de la Gara de Nord până la Gara Progresul. Astfel, în calitate de autoritate contractantă, administrația locală a postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP), documentația de atribuire referitoare la licitația publică în vederea desemnării constructorului/constructorilor care urmează să extindă magistrala de metrou M4, Gara de Nord-Gara Progresul.”

„Conform estimărilor specialiștilor angrenați în derularea acestui obiectiv de investiții, până la finalul lunii februarie a.c., va fi lansată în S.I.C.A.P. și procedura de licitație publică pentru proiectare și execuție. Câștigătorul/câștigătorii acestei proceduri va/vor avea la dispoziție un termen de opt luni pentru derularea primei faze de proiectare, astfel încât construcția efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, într-un interval de maximum 60 de luni, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât și cele de construire. Potrivit studiilor de specialitate deja întocmite, traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 11 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov. Astfel, trenul de metrou va pleca de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, va parcurge intersecția cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, va trece prin fața Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, pe Șoseaua Viilor. Va ajunge în intersecția de la Eroii Revoluției, va continua pe Șoseaua Giurgiului, iar la intersecția cu strada Bercenarului, va urma strada care duce la Gara Progresul și va ajunge cu ultima stație în fața Gării Progresul. De aici, trenul se va retrage într-un depou nou și modern, ce va fi deservit de o parcare park&ride, arată Primăria Sectorului 4.

Toate cele 14 stații ale noului traseu (Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresul) vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități. Totodată, stațiile vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, înclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.

„Sectorul 4 și-a asumat acest proiect deosebit de important și sunt convins că, alături de partenerii noștri, vom putea oferi oamenilor încredere și predictibilitate. Încredere că lucrările se vor desfășura fără să le afecteze semnificativ modul de viață și speranța că, într-un interval de timp rezonabil, toți cei care intră zilnic în București dinspre localitățile învecinate Sectorului 4 pot ajunge mai ușor, mai repede și mai ieftin în centrul orașului folosind metroul, un mijloc de transport ecologic și nepoluant. Investiția în infrastructura de metroureduce din timpii petrecuți de oameni în drum către serviciu, reduce poluarea și devine pol de dezvoltare ce aduce în zonă investitori, aduce investiții generatoare de venituri ce se traduc, în final, în locuri de muncă bine plătite și în general, într-un trai mai bun pentru toți bucureștenii”, declară Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Pentru M7, Primăria Sectorului 5 a preluat de la Ministerul Transporturilor proiectul pentru studiul de fezabilitate al magistralei de metrou Piața Unirii – Rahova – Bragadiru, spunea în vara anului trecut Rareș Hopincăz, city-managerul Sectorului 5, în prezent prefect al Capitalei. Negocierea pentru preluarea proiectului a durat 6 luni și a fost foarte complicată, a explicat Rareș Hopincă.

„Pentru Magistrala M7 (Unirii – Rahova) după șase luni de discuții intense cu Ministerul Transporturilor am ajuns la un consens și vom face studiul de fezabilitate pentru metroul de la Piața Unirii până la Bragadiru. Ne asociem și cu Consiliul Județean Ilfov așa cum a fost și modelul din sectorul 4 cu Magistrala M2 (n.r Berceni, extindere în Ilfov). Sigur că reacțiile pe care le-am primit de la cetățeni, de pe rețelele de socializare au fost extrem de sceptice, că va fi gata peste două generații. Nu știu că va fi peste o generație sau trei, pentru că trebuie să identificăm și sursa concretă de finanțare. Dar o certitudine o avem cu toții, că un proiect se termină dacă începe de undeva și parcurge toate riscurile, vulnerabilitățile oricărui tip de proiect mare cum este acesta”, arată Hopincă.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *