Limita de 100 ml pentru lichide, eliminată în marile aeroporturi. Va fi utilizată tehnologia 3D de ”despachetare digitală a pungii”

avion interior

Limita de 100 de mililitri pentru lichidele pe care le putem lua în avion, în bagajul de mână, va fi eliminată, după 18 ani, datorită noilor scanere 3D cu care vor fi dotate marile aeroporturi.

Scanerele CT de înaltă tehnologie vor elimina necesitatea acestei reguli, vor eficientiza controalele de securitate și vor reduce timpii de așteptare, transmite EuroNews.

Folosind tehnologia cu raze X a tomografiei computerizate (CT), similară cu cea utilizată în domeniul medical, acestea oferă o imagine 3D clară a ceea ce se află în bagajele pasagerilor.

Imaginile pot fi rotite la 360 de grade și mărite, permițând o analiză amănunțită care este asemănată cu „despachetarea digitală a pungii”, explică producătorul de dispozitive Smiths Detection. Aceasta este o îmbunătățire față de imaginile 2D curente utilizate în majoritatea aeroporturilor.

Cum a fost instituită regula celor 100 de ml de lichid la îmbarcarea în avion

Regula celor 100 de ml de lichid la îmbarcare a fost instituită în 2006, după ce poliția britanică a descoperit un complot terorist pentru a detona explozibili lichizi disimulați în băuturi răcoritoare. Erau vizate atunci o serie de zboruri transatlantice, care se îndreptau din Marea Britanie către cel puțin cinci aeroporturi din SUA și două din Canada.

Atacatorii intenționau să asambleze și să detoneze un dispozitiv în timpul zborului, cu peroxid de hidrogen și alte substanțe injectate în sticle de băuturi de 500 ml, prin capacele sigilate.

Dacă complotul ar fi avut succes, se crede că ar fi fost mult mai mortal decât atacurile din 11 septembrie, mai scrie EuroNews.

Imediat după descoperire, bagajul de mână a fost complet interzis în avioane ca măsură de precauție.

Acest lucru a fost mai târziu relaxat după ce au fost efectuate teste pentru a determina ce cantitate de lichid era sigură de transportat și a fost introdusă o limită de 100 ml.

Experții au descoperit că amestecarea sticlelor cu mai puțin lichid într-un recipient mai mare pentru a crea un dispozitiv exploziv extrem de dăunător la bord nu era realistă. Ei au stabilit că acest lucru va eșua sau se va produce o detonare prematură, rănind făptașul, dar dăunând puțin sau deloc aeronavei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *