Platforma de social media LinkedIn este în ultima vreme plină de postări alcătuite cu ajutorul inteligenței artificiale. În luna octombrie 2024, Originality a constatat că 54% dintre postări au arătat semne că au fost realizate cu ajutorul inteligenței artificiale. Această platformă a fost o țintă ușoară pentru inteligența artificială, în special din cauza limbajului corporatist sau profesionist folosit de oameni pe platformă și introducerea rapidă a instrumentelor AI, fără a lua măsuri de protecție pentru stabilirea autenticității, conform unui studiu realizat de startup-ul de detectare a inteligenței artificiale, Originality AI.
Conform studiului, mai mult de jumătate din postările LinkedIn de lungă durată, în limba engleză, au prezentat semne de utilizare a AI. Desigur, LinkedIn a fost o țintă ușoară pentru inteligența artificială, în special din cauza faimosului său limbaj profesional. Dar, de asemenea, compania și-a creat singură problema, introducând rapid instrumente de inteligență artificială, fără a stabili garduri de protecție pentru autenticitate.
Cât de mult conținut din feed este realizat cu AI?
Pentru studiul lor, Originality a analizat 8.795 de postări publice pe LinkedIn cu o lungime de peste 100 de cuvinte, care au fost publicate din ianuarie 2018 până în octombrie 2024. În primii cinci ani, asistența AI a fost neglijabilă. Dar platforma a înregistrat o creștere semnificativă la începutul anului 2023, odată cu ChatGPT, ceea ce a dus la o creștere cu 189% a utilizării AI din ianuarie până în februarie. Iar de atunci, utilizarea AI s-a stabilizat.
Compania nu urmărește la nivel intern cât de des este utilizată AI în postări
„Avem sisteme de apărare solide pentru a identifica în mod proactiv conținutul de calitate scăzută și conținutul duplicat exact sau aproape exact”, a declarat Adam Walkiewicz șeful departamentului Feed Relevance din cadrul LinkedIn. Cu toate acestea, când acestea sunt detectate compania ia măsuri pentru a se asigura că acesta nu este promovat pe scară largă.
Schimbările apărute pe platformă odată cu apariția lui ChatGPT
De la apariția ChatGPT, numărul de cuvinte din postările LinkedIn a crescut și el. De fapt, lungimea postării a evoluat în paralel cu utilizarea inteligenței artificiale și a atins o creștere semnificativă la începutul anului 2023. Înainte conținutul acestora cu AI era mult mai moderat.
Cu doar trei ani în urmă, media postărilor pe LinkedIn era cu mult sub 500 de cuvinte. Acum, în concordanță cu creșterea textului generat de AI, media a ajuns la puțin sub 1.500 de cuvinte.
Neclaritățile referitoare la manipularea realizată cu AI
Cu toate că datele studiului lămuresc chestiuni importante, nu e încă clar de anticipat cum sunt realizate tehnicile de manipulare cu AI sau a editării alimentată de AI. Cifra de 54% combină aceste două funcții, deși una este cu siguranță mai destabilizatoare decât cealaltă. Măsura în care postările scrise de oameni au fost înlocuite de AI, în comparație cu simpla modificare, rămâne un mister.
LinkedIn a deschis porțile AI
Dintre toate aplicațiile social media, LinkedIn a fost una dintre cele mai pregătite platforme pentru preluarea conținutului AI. Limbajul aplicației este intenționat stilat și editat și trimite un ton de profesionalism. Acest lucru nu se compară cu TikTok, care necesită un nivel de originalitate sau umor care nu poate fi atins cu ușurință de un model lingvistic mare.
Totuși, compania poate fi parțial de vină. Aceasta a lucrat rapid pentru a încorpora AI în interfața sa, dincolo de cea a multor alte companii de social media. Membrii LinkedIn premium pot solicita AI să le scrie postările în cadrul aplicației și își pot folosi AI-ul pentru a gândi comentarii inteligente în legătură cu un articol. Aceștia pot chiar să folosească inteligența artificială pentru a-și îmbunătăți profilurile. Nu este vorba neapărat despre tot acest proces de scriere/editare cu ajutorul AI, tot acest „slop”, se face trimitere la dezumanizare, la artificialitate.
De asemenea, în prezent, este imposibil de spus dacă un comentariu a fost scris de un om sau de un robot din aplicație. În timp ce Meta și X au optat pentru chatboți alternativi, LinkedIn a introdus inteligența artificială în problema postării în sine, ceea ce a alimentat procentajul de 54%.
Din păcate nu doar LinkedIn se confruntă cu asta, majoritatea platformelor de social media este bântuit de astfel de conținut.