Pregătirile pentru cei care sărbătoresc Valentine’s Day în acest an au costat mai mult: ciocolata, șampania, bijuteriile, dar și restaurantele și cinematografele s-au scumpit în interval de un an, după cum arată datele Institutului Național de Statistică.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Prețurile la ciocolată și bomboane au crescut cu 14% în interval de un an, cele la trandafiri cu 12%, iar șampania e mai scumpă cu 8,51%, arată datele din decembrie 2024, prin comparație cu cele din decembrie 2023.

Restaurantele erau în decembrie mai scumpe cu aproximativ 10% față de acum un an, iar acccesul la cinematografe, teatre și muzee cu aproximativ 8,7%. Și cazarea la hoteluri s-a scumpit cu 7%. Cel mai mult au crescut prețurile la bijuterii de aur și argint: 17,15%.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
Sursa: INS

Fie că românii celebrează iubirea de Valentine’s Day sau de Dragobete, în luna februarie, mulți dintre ei pregătesc un buget special pentru aceste momente. Circa 4 din 10 români au spus că alocă sub 300 de lei în luna iubirii, iar 8% dintre români plănuiau să cheltuie peste 1.000 de lei, potrivit unui studiu realizat de Raiffeisen Bank, în colaborare cu Appinio, o companie globală de cercetare a pieței.