Lista scumpirilor, de Valentine’s Day: Cu cât au crescut într-un an prețurile la ciocolată, trandafiri și bijuterii

ciocolata inima valentines day Sursa foto: Pixabay

Pregătirile pentru cei care sărbătoresc Valentine’s Day în acest an au costat mai mult: ciocolata, șampania, bijuteriile, dar și restaurantele și cinematografele s-au scumpit în interval de un an, după cum arată datele Institutului Național de Statistică.

Prețurile la ciocolată și bomboane au crescut cu 14% în interval de un an, cele la trandafiri cu 12%, iar șampania e mai scumpă cu 8,51%, arată datele din decembrie 2024, prin comparație cu cele din decembrie 2023.

Restaurantele erau în decembrie mai scumpe cu aproximativ 10% față de acum un an, iar acccesul la cinematografe, teatre și muzee cu aproximativ 8,7%. Și cazarea la hoteluri s-a scumpit cu 7%. Cel mai mult au crescut prețurile la bijuterii de aur și argint: 17,15%.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Sursa: INS

Fie că românii celebrează iubirea de Valentine’s Day sau de Dragobete, în luna februarie, mulți dintre ei pregătesc un buget special pentru aceste momente. Circa 4 din 10 români au spus că alocă sub 300 de lei în luna iubirii, iar 8% dintre români plănuiau să cheltuie peste 1.000 de lei, potrivit unui studiu realizat de Raiffeisen Bank, în colaborare cu Appinio, o companie globală de cercetare a pieței.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.