Boeing a declarat marţi că a livrat 27 de avioane în ianuarie, în scădere cu 29% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, deoarece autorităţile de reglementare şi clienţii au făcut presiuni asupra producătorului de avioane în urma desprinderii unui panou de uşă al unui avion 737 MAX 9, în timpul zborului, în ianuarie, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Livrările de avioane 737 MAX, care fac profit, au scăzut la doar 25 de avioane după două luni solide, în care Boeing a livrat peste 40 de avioane MAX.
În timp ce livrările tind să fie mai lente în ianuarie, Boeing a livrat 38 de avioane, inclusiv 35 MAX, în ianuarie 2023.
Producătorul de avioane din SUA a rezervat trei comenzi brute, cel mai mic total din 2019, după un blockbuster în decembrie.
Compania a spus clienţilor că nu a identificat comenzi anulate pentru două 737 MAX, în timp ce transportatorul spaniol Air Europa a anulat o comandă pentru un 787 Dreamliner.
Rivalul european al lui Boeing, Airbus, a livrat 30 de avioane în ianuarie şi a raportat 31 de comenzi noi.
Boeing s-a străduit să explice şi să-şi consolideze procedurile de siguranţă după un accident din 5 ianuarie, care a implicat un panou de uşă al unui avion nou MAX 9al Alaska Airlines, care s-a desprins în timpul zborului.
Ca răspuns, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA a consemnat la sol avioanele MAX 9 timp de câteva săptămâni, luna trecută, şi a plafonat producţia Boeing a MAX, în timp ce efectuează un audit al procesului de fabricaţie al producătorului de avioane.
Luna aceasta, un furnizoral Boeing, Spirit Aerosystems, a descoperit o nouă problemă de calitate.
Spirit a făcut găuri incorect pe ramele ferestrelor unor avioane 737, ceea ce poate încetini livrările a aproximativ 50 de avioane.
Pe lângă livrările de 737 MAX, Boeing a livrat un 787 Dreamliner şi un avion 767 widebody, care va fi modificat într-un tanc KC-46 pentru Forţele Aeriene ale SUA.
Portofoliul de comenzi al Boeing a scăzut de la 5.626 la 5.599 de avioane, la 31 ianuarie.
Compania are un total de 6.189 de comenzi neonorate atunci când nu sunt luate în considerare ajustările contabile.
CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, a declarat într-un apel privind veniturile din 31 ianuarie că Boeing nu va publica obiective de livrare a aeronavelor pentru 2024, deoarece trece prin criza actuală.