Compania de Drumuri a primit 8 oferte la licitația pentru lucrările de modernizare la lotul 1 (10,2 km) de pe Drumul Național 73 C Curtea de Argeș – Tigveni, contract pentru proiectare și execuție lucrări cu o valoare estimată de circa 330 milioane de lei.
Cel opt oferte depuse:
• STRABAG SRL (Romania)
• Asocierea ELIS PAVAJE SRL – SC ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI SRL (Romania)
• PORR Construct SRL (Romania)
• Asocierea EUROCOGEN DAMBOVITA SRL – TQM Management SRL (Romania)
• Asocierea MARISTAR COM SRL – 62D ENGINEERING & DESIGN SOLUTIONS S.R.L. – “PATSTROY VDH” EAD – INFRA EXPERT AD – PERFECT CONSULT EUROPE SRL (Romania – Bulgaria)
• NESS PROIECT EUROPE SRL (Romania)
• Asocierea SC G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL – SC AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL – SC AUTOMAGISTRAL PIVDEN RO SRL – SC GECOR PROD CONSTRUCT 94 SRL – SC NVO TRANSINZHINIRYNG LLC – SC BUILDING DESIGN 2000 TOP SRL (Romania – Ucraina)
• Asocierea DUAL GENERAL CONSTRUCT SRL – TARMAC AGREGA MADENCILIK VE YAPI SANAYI TICARET ANONIM SIRKETI – MERTA GLOBAL TEKNIK YAPI ANONIM SIRKETI – BERGUNLER YOL YAPI INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI MINIER (Romania – Turcia).
„Contractul, cu o valoare estimată de 330,10 milioane lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027, prevede modernizarea acestui sector de drum în termen de 16 de luni (4 luni proiectare și 12 luni execuție).
DN73C (Curtea de Argeș – Râmnicu Vâlcea) va asigura conexiunea cu autostrada A1 Sibiu – Pitești și va îmbunătăți eficiența rețelelor de transport rutier atât la nivel național cât și local”, transmite șeful CNAIR Cristian Pistol.
Hotărârea de Guvern pentru modernizarea DN 73 C (Lot 1) Curtea de Argeș-Tigveni a fost aprobată în iunie 2024, iar licitația a fost lansată în decembrie.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Tronsonul Curtea de Argeș – Tigveni are o lungime de 10 kilometri și face parte din așa numitul ,,Lot 6” al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, practic legătura de la Curtea de Argeș la Râmnicu Vâlcea. Segmentul DN 73 C Curtea de Argeș – Tigveni corespunde lotului PORR, lotul 4 al Autostrăzii A1 care ar putea fi terminat la începutul anului 2026, însă în lipsa lotului 3 Tigveni – Cornetu (lotul WeBuild de 37 km), tranzitul comercial între Pitești și Râmnicu Vâlcea se va face tot pe DN 7.
Durata contractului este de 76 de luni (4 pentru proiectare, 12 luni pentru execuție lucrări, 60 luni garanție). Pe traseu sunt prevăzute 4 poduri, iar viteza de proiectare a fost stabilită între 20 și 60 km/h. pentru că traseul este într-o zonă de deal, conform documentației pe care a consultat-o Economedia. Lucrările de modernizare vor permite asigurarea lățimii benzii de circulație de 3,5 metri. În prezent, conform datelor CESTRIN, sectorul Curtea de Argeș –Tigveni de pe DN 73 C se încadrează în clasa tehnică ,,REA” pentru că nu a avut nicio lucrare de modernizare. Ofertele pot fi depuse până pe 12.02.2025, iar finanțarea contractului este asigurată din Programul Transport 2021-2027.
Date tehnice modernizare DN 73 C Curtea de Argeș-Tigveni (lot 1) :
De la km. 55 (Tigveni jud. Argeș) la km. 68 (intersecție Milcoiu DN 7-DN 73 C jud. Vâlcea) este al doilea segment al așa numitului ,,lot 6” pentru care încă nu sunt aprobați indicatorii tehnico-economici.
În aprilie 2022, CNAIR și firma de proiectare Proiect Consult – Regiunea Transilvania au semnat două contracte: „Elaborare documentație de avizare a lucrărilor de intervenții pentru “DN 73C, km 44+800 – km 55+000, Curtea de Argeș – Tigveni” (Lot 1) și Elaborare studiu de fezabilitate pentru “reabilitare / modernizare DN 73C, km 55+000 – km 68+000, Tigveni – Municipiul Râmnicu Vâlcea” (Lot 2)” pentru suma de aproximativ 5 milioane lei.
Modernizarea Drumului Naţional 73 C Curtea de Argeş – Râmnicu Vâlcea presupune, pe lângă refacerea structurii rutiere şi consolidări punctuale, lărgirea platformei drumului la 10 metri, din care 7 metri cele două benzi de circulaţie, iar restul de 3 metri benzi de încadrare şi acostament consolidat (legătura nu va fi la profil de drum rapid cu patru benzi şi separatoare de sens, CNAIR preferând soluţia modernizării unui drum deja existent). Lotul de 13 km presupune un mix între modernizarea actualului drum național pe anumite sectoare și realizarea de variante noi de traseu, care să amelioreze considerabil fluența și siguranța circulației, explica fostul ministru Cătălin Drulă, în mandatul căruia s-a lansat licitația.
Pentru lotul 3 Tigveni-Cornetu (37 km), Asocierea WeBuild-Tancrad a primit Autorizația de Construire pentru un segment de 12 km care include și Tunelul Poiana de 1700 metri. Durata de execuție este de 45 de luni. Pentru Lotul 2, cel mai greu lot al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, Asocierea de constructori din Turcia Mapa-Cengiz lucrează doar pe 1 kilometri din traseul de 30 de km. și nu sunt informații privind aprobarea Proiectului Tehnic care ar permite eliberarea Autorizației și pentru zona dificilă, de munte.