Lotus Tech, care dezvoltă mașini electrice pentru producătorul britanic de mașini sport, se gândește la o listare a companiei în Marea Britanie, SUA sau China, a declarat un purtător de cuvânt.
Lotus a lansat primul teaser al primului său SUV, modelul pe care ea și compania-mamă, chinezii de la Geely speră să ofere stabilitate financiară companiei, după o perioadă de investiții inițiată după ce s-a alăturat grupului chinez în 2017.
Noua arhitectură a lui Type 132 va constitui fundamentul unei game întregi de noi modele, concepute special pentru a susține sistemele de propulsie electrice și bateriile care le alimentează. Acest lucru a fost confirmat prin anunțul Lotus că noua mașină sport Emira, cunoscută anterior ca Type 131, va fi ultimul model cu combustibil fosil pe care marca îl va produce înainte de a adopta electrificarea totală.
Noul SUV electric, precum și o serie de alte modele noi, vor intra în gamă până în 2028, începând cu Type 132 cândva anul viitor. Cu toate acestea, în timp ce Lotus conduce dezvoltarea acestui nou model, platforma va fi probabil conectată la alte proiecte care se desfășoară în altă parte din conglomeratul Geely în care Lotus face acum parte, alături de Volvo sau Polestar.
Noul model, denumit pentru moment Type 132, se va alătura mașinii sport Emira și hypermașinii electrice Evjia și va fi dezvăluit anul viitor, ca parte a unei foi de parcurs mai ample dezvăluite de Lotus.
Săptămâna trecută, Lotus și-a prezentat viitorul SUV electric Type 132, dezvoltat de Lotus Tech și care urmează să fie construit la Wuhan, comunității financiare și dealerilor din Londra.
Dimensiunea listării și evaluarea sunt încă de stabilit și nu a fost încă luată nicio decizie cu privire la continuarea sau nu a IPO-ului, a spus Andrew.
Lotus Tech este cheia planului Geely Holding de a crește vânzările emblematicului brand britanic de la 1.710 de mașini în 2021 la până la 150.000 anual, determinate în primul rând de vânzarea vehiculelor electrice. De altfel, potrivit Lotus, jumătate dintre vânzările sale totale ar putea veni din China în următorii cinci ani.
Gama de produse complet electrice a companiei include un sedan sport care urmează să fie introdus anul viitor, un SUV mai mic anul următor și o mașină sport care urmează să fie lansată în 2026.
Geely deținută de miliardarul chinez Li Shufu, care controlează și Volvo, a achiziționat un pachet de acțiuni ale Lotus în 2017. Acum deține 51% din companie, în timp ce Etika Automotive din Malaezia deține restul. Sub Geely, Lotus a lansat în 2019 hypercarul Evija complet electric, un coupe de 1.972 de cai putere care costă aproximativ 2 milioane de dolari.