Viteza va fi hiper-importantă, avertizează directorul general de la Renault, Luca de Meo, care a recunoscut luni că îi presează pe salariaţii săi pentru a concepe şi produce mai rapid noi modele, astfel încât compania să poată rezista în faţa Tesla şi a constructorilor chinezi, informează AFP, citat de Agerpres.
Grupul auto francez a prezentat luni, la Salonul de la Geneva, noul model electric R5, conceput în trei ani şi care va ajunge pe şosele încă din vară.
„Am decis oficial să refacem procesul de dezvoltare de produs la Renault. De la patru ani (pentru un vehicul), am ajuns la trei şi apoi la doi ani”, a explicat directorul general de la Renault la o reuniune cu jurnaliştii. „Facem progrese mici peste tot. Dacă chinezii o fac, trebuie ca şi noi să fim capabili să o facem”, a adăugat Luca de Meo, într-un moment în care constructorii chinezi vin cu automobilele lor electrice pe piaţa europeană.
„Suntem într-o lume mult mai incertă. Înainte lumea era previzibilă, acum nu mai este. Patru sau cinci ani pentru a reacţiona, adică timpul clasic pentru dezvoltarea unui vehicul, este prea mult şi este mult mai scump. Nu ne uităm la constructorii tradiţionali, ne uităm la cei noi, precum Tesla sau constructorii chinezi. Ei au pus în discuţie multe din lucrurile pe care le făceam în mod tradiţional”, subliniază Luca de Meo.
Care este metoda folosită de acesta de la numirea sa în postul de CEO al Renault în 2020? „Pun presiune pe toată lumea”, spune glumind italianul, care recunoaşte totuşi că a „forţat” atunci când a promis că va veni cu un model viabil de Twingo electric în doi ani.
Este vorba de “a nu lucra în mod secvenţial ci simultan” asupra tuturor componentelor unui automobil, de a merge “uneori să cauţi tehnologie în străinătate” în loc să creezi noi soluţii, să îi opreşti pe ingineri care vor să reutilizeze unele lucruri, a detaliat Luca de Meo.
În paralel, grupul francez a înmulţit parteneriatele pentru a dezvolta mai puţine elemente la nivel intern. Pe de altă parte, divizia electrică Ampere a renunţat la proiectul său de a demara o ofertă publică iniţială la bursă, din cauza lipsei de interes pe pieţele financiare.
În schimb, subsidiara Horse, care regrupează operaţiunile din domeniul motoarelor termice şi care este un joint venture cu grupul chinez Geely, urmează să primească “în săptămânile următoare” aprobarea autorităţilor de reglementare din domeniul concurenţei pentru a colabora cu gigantul petrolier saudit Amraco. “Asta va aduce valoare, cu un investitor exterior care preia o participaţie”, a spus Luca de Meo. Şeful Renault a dezvăluit că Horse ar putea să dobândească şi alţi investitori din sectorul auto, în special producători de componente.
Renault este de asemenea în discuţii preliminare cu Volkswagen pentru a împărţi producţia noului său Twingo. „Este ceva clasic să împarţi platformele sau uzinele pentru a menţine costurile la un nivel redus. Şi vrem să mergem mai departe, obiectivul este să ne procurăm totul din Europa, la preţuri competitive”, a spus Luca de Meo. Acesta a estimat că Renault ar putea să se lipsească de un partener dar a subliniat că o colaborare „ajută la îmbunătăţirea unui proiect, ajută la umplerea unei uzine”. În plus, “imaginaţi-vă importanţa de a vedea industria europeană reunită în jurul unui proiect”, după modelul Airbus în aeronautică, a menţionat Luca de Meo.