Constructorul Arcada a început montarea primelor șine noi în stația Fetești pe Magistrala CFR 800 București – Constanța, dar și pe linia Ciulnița – Călărași, anunță vineri Compania CFR Infrastructură. Lucrările se fac în cadrul contractului de 300 de milioane de lei pentru ridicarea vitezei de circulație la 160 km/h. în stațiile Ciulnița și Fetești, contract semnat în mai 2022 cu Asocierea Arcada – Iscpf. Durata lucrărilor este de 20 de luni.
„Se montează primele LINII CF NOI în stația FETEȘTI și între CIULNIȚA – CĂLĂRAȘI SUD ! În stația CF FETEȘTI și pe intervalul CIULNIȚA – CĂLĂRAȘI SUD a început montarea primelor linii noi de cale ferată, lucrări feroviare derulate în cadrul programului de MODERNIZARE A INFRASTRUTURII și SUPRASTRUCTURII FEROVIARE din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA, finanțat din fonduri nerambursabile și de la Bugetul de Stat, cu o valoare a contractului de 309,2 MILIOANE lei, fără TVA.
Lucrările au drept scop creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, optimizarea capacității de tranzit pentru trenurile de marfă, dar și facilități moderne de acces pentru călători, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități. La ora actuală sunt operaționale ambele șantiere de lucrări, cu o mobilizarea mai bună a constructorului în stația FETEȘTI, unde contractul prevede modernizarea a 14.830 ml CF !”, anunță CFR Infrastructură.
Programul de modernizare din stațiile Fetești și Ciulnița cuprinde lucrări complexe de infrastructură, dar şi de suprastructură feroviară, astfel: terasamente, linii, construcții civile și de arhitectură, lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii.
„Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:
► îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie între 120 km/h şi 160 km/h pe liniile directe din stații;
► mărirea capacităţii de tranzit;
► modernizarea sistemului de electrificare (25 kV) și a echipamentului de telecomunicații din cele două stații;
►asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii (min. 750 m);
►modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița, prin îmbunătățirea condițiilor pentru utilizatorii transportului feroviar – construcția unei pasarele în stația Fetești, pasaje pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi etc.;
►modernizarea clădirilor (CED)
► centralizare electronică în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R)”, mai arată CFR.