Magistrala de Metrou Gara de Nord – Filaret – Gara Progresu: Nicușor Dan anunță dezbatere publică pentru Planul Urbanistic Zonal

Statie metrou sursa g4

Planul Urbanistic Zonal pentru Magistrala de Metrou M4 Gara de Nord – Filaret – Gara Progresu a fost lansat în dezbatere publică, a anunțat joi primarul general Nicușor Dan. M4 Gara de Nord – Gara Progresu are 14 stații, iar pentru primele șase stații până la Filaret Ministerul Transporturilor a primit prin PNRR o finanțare de 300 de milioane de euro. Însă întârzierea proiectului (nici acum nu are licitație lansată pentru proiectare și execuție lucrări la structură) a determinat ca Ministerul Transporturilor să ceară, oficial, Comisiei Europene transferul celor 300 de milioane de la M4 la M6 Magistrala Gara de Nord – Băneasa, prima secțiune a liniei spre Aeroportul Otopeni pe care Alsim Alarko începe lucrările în mai sau iunie. Pentru Metroul de la Cluj-Napoca – M1, al doilea proiect parțial finanțat din PNRR, Primăria Cluj va anunța câștigătorul licitației de 2 miliarde de euro la sfârșitul lunii februarie.

Primăria Capitalei primește propuneri/ sugestii privind Magistrala Gara de Nord – Gara Progresu până cel mai târziu pe 13 februarie. Ministerul Transporturilor a acuzat de mai multe ori Primăria Capitalei pentru că întârzie avizele, în timp ce PMB a transmis că documentația nu este completă, după cum Economedia a transmis aici.

Anunțul primarului general Nicușor Dan: „Am lansat în dezbatere publică Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Linia M4 de Metrou Tronson Gara De Nord – Gara Progresul. Magistrala va avea următoarele stații: Gara de Nord, Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu, Filaret, Eroii Revoluției 2, George Bacovia, Toporași, Nicolae Cajal, Luică, Giurgiului, Gara Progresul. Proiectul este coordonat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii”.

Documentația completă pentru Magistrala de Metrou M4 Gara de Nord – Filaret – Gara Progresu poate fi consultată aici. Ministerul Fondurilor Europene nu a menționat explicit Magistrala M4 la finanțare prin POT (2021-2027) în lista proiectelor pe care Comisia Europeană le-a aprobat la finanțare (documentul aici). Pe 20 februarie 2022, șefa Metrorex dădea asigurări că licitația pentru proiectare și execuție urma să fie lansată până la sfârșitul anului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *