Aproape 47% dintre angajaţi şi-ar dori săptămâna de lucru de patru zile, iar mai mult de jumătate vor să vină cel puţin 3 – 4 zile la birou, pentru activităţile recreative şi sociale care îi ajută să fie mai productivi, potrivit unui sondaj la nivel naţional, dat vineri publicităţii, transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Sondajul arată că echilibrul între viaţa personală şi cea profesională a devenit o prioritate pentru angajaţi, iar aproape 63% spun că reuşesc să-l gestioneze mai bine în 2025 faţă de anii trecuţi. Totuşi, mulţi simt că e loc de mai bine, iar aproape jumătate ar prefera o săptămână de lucru de patru zile, conform sondajului Genesis Property, realizat în aprilie-mai 2025, pe un eşantion de 1.012 respondenţi la nivel naţional.
Totodată, mai mult de jumătate dintre respondenţi (52%) vor să lucreze fizic de la birou cel puţin 3 – 4 zile pe săptămână, în contextul în care 69% au subliniat că activităţile recreative şi sociale la birou le influenţează munca în mod pozitiv.
Crearea unui program flexibil (41,4%), acţiuni de socializare cu echipa (40,8%) şi pauze active (37,5%) sunt principalele activităţi pe care angajaţii le fac la job ca să menţină acest echilibru. În ceea ce priveşte activităţile efectuate împreună cu echipa de lucru, cei mai mulţi (42%) susţin că fac plimbări în aer liber, în timpul zilei, iar 38,3% merg în teambuilding-uri sau participă la alte activităţi cu echipa.
La capitolul facilităţi la birou pentru un mai bun echilibru între viaţa personală şi cea profesională, cei mai mulţi (38,2%) şi-ar dori beneficii oferite de angajator (ex. servicii de masaj, fructe, evenimente, training-uri etc.), spaţii de relaxare (32%) şi birouri ergonomice şi spaţii de lucru personalizate (27,8%), mai arată sondajul.
Sondajul a fost realizat de Genesis Property, companie cu peste 20 de ani de expeerință în industria imobiliară românească şi a analizat care sunt dorinţele angajaţilor pentru obţinerea unui echilibru mai bun între viaţa personală şi cea profesională, fiind desfăşurat în aprilie-mai 2025, la nivel naţional, prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.012 utilizatori de internet din România. Peste 45% dintre participanţi sunt de sex feminin, iar aproape 46% au un venit net mai mare de 5.000 de lei.