Furnizorul de materiale și accesorii pentru mobilă Mam Bricolaj, controlat de omul de afaceri Cristian Găvan, își reanalizează strategia de investiții și necesitatea oportunității atragerii de fonduri noi de la investitori. Compania a decis să nu deschidă noul magazin din Brașov și a amânat deschiderea altor unități până în primul semestru din 2022 și își va concentra resursele pentru stabilizarea rețelei actuale de magazine. De asemenea, a fost amânată majorarea de capital programată.
Ca efect al acestei decizii și a orientării companiei către consolidarea rețelei existente de magazine, toate deciziile luate de managementul companie să vor îndrepta către securizarea investiției actuale și limitarea oricărui potențial impact nefavorabil pentru companie și investitori.
Alocarea efectivă a sumelor ce a fi fost obținute prin majorarea de capital a fost determinată pe obiective de investiție funcție de planul de dezvoltare a rețelei pentru 2021 și 2022 și de oportunitățile identificate – în principal magazinul de la Brașov și pentru deschiderea unei alte unități fie în Iași sau București (în semestrul 1 din 2022). Valoarea investită pe magazin era estimată la circa 1,4 milioane de euro, inclusiv capitalul de lucru necesar (stocuri, salarii, utilități si chirii).
„În condițiile unei lichidități foarte bune a companiei, analiza de piață efectuată a relevat faptul că o majorare de capital decisă și implementată într-un context economic dominat de schimbări rapide și impredictibilitate nu se susține economic, momentan, pentru niciuna dintre părți. Mai mult, rezultatele si performanța financiară actuală permit posibilitatea de a propune aprobării adunării acționarilor acordarea de dividende, ceea ce se va reflecta și în construirea parteneriatului nostru de încredere cu acționarii societății”, arată un document al companiei cercetat de Economedia.
Având în vedere această decizie strategică și în directă corelare cu scopul acțiunii de atragere de noi resurse de la investitorii de pe bursă, managementul companiei a hotărât amânarea depunerii prospectului de majorare către ASF și, implicit, a majorării capitalului social prin aport în numerar până la îmbunătățirea circumstanțelor economice și de piață.
De asemenea, oficialii Mam Bricolaj susțin că entitatea are resursele interne si lichiditatea necesară de a susține cresterea organică, sustenabilă, performantă pentru rețeaua actuală de magazine.
Cifra de afaceri înregistrată de companie în 2021 este cu 34% peste rezultatele din 2020, iar numărul de clienți a crescut cu 19,5% în 2021 comparativ cu 2020, numărul de tranzacții a fost în 2021 cu 22% peste numărul din 2020 în timp ce valoarea bonului mediu a crescut și ea cu 12% pe parcursul lui 2021, față de anul anterior.
În ciuda contextului complex de piață al creșterii prețurilor pe lanțul de aprovizionare, cât și de scădere a puterii de cumpărare, în 2021, capitalurile proprii ale companiei au crescut cu peste 20% față de 2020 . Gradul de îndatorare al companiei este la un nivel foarte scăzut și lichiditatea curenta bună, compania finanțând necesarul de capital de lucru din resurse proprii.
În conndițiile amânării majorării de capital și a extinderii, pentru următorii cinci ani, compania continuă să își propună să deschidă 12 magazine la nivel național, în principalele orașe mari și mijlocii, printre care Brașov, Timișoara, Cluj Napoca, Iași, Constanța, dar și o altă unitate în București.
Mam Bricolaj a fost înființată în 2011 de Cristian Găvan, având ca principale direcții de business comercializarea de materiale și accesorii de mobilă și produse conexe, bricolaj în mobilă și oferirea de servicii de proiectare în mobilă. În prezent, compania operează trei magazine în București (Morarilor, Luică, Prelungirea Ghencea) și un magazin online.