Marcel Ciolacu promite încă 1.000 de kilometri de autostradă în următorii 5-7 ani

Autostrada Transilvania API decembrie Chețani

Premierul Marcel Ciolacu susține că până la sfârșitul anului viitor există o perspectivă clară de a deschide încă 250 de kilometri de autostradă și spune că în următorii 5-7 ani „categoric trebuie să finalizăm încă 1.000 de kilometri”.

Ciolacu a declarat că investițiile au făcut ca România să aibă creștere economică. „România prin investiții masive, în ultimii doi ani de zile, sunt mai mari invesitțiile decât deficitul: 59 miliarde față de 56 miliarde. Un argument cu care te duci și negociezi la Comisia Europeană. Nu am făcut deficit pentru consum. Creșterea economică a României pe primul trimestru, de 0,1%, a fost pe investiții. Avem investiții în Transporturi, unde trebuie să recunoaștem că s-au deblocat marile șantiere în ultimii doi ani de zile. Avem în sfârșit prima mie de kilometri și până la sfârșitul anului viitor există o perspectivă clară de încă 250 de kilometri. Vorbim doar de rutier. Viitorii 5-7 ani categoric trebuie să finalizăm încă 1.000 de kilometri. Anul acesta și anul viitor vor veni și primele trenuri după revoluțoe. Asta este realitatea românească. În sfârșit schimbăm garniturile de la Metrorex”, a declarat premierul.

Ciolacu a afirmat că Guvernul va prinde tot minimum 7% pe investiții din bugetul pe anul 2024. „Cu adevărat o să fie o componentă mai mare pe fonduri europene, pentru că efectiv nu aveai cum să ai proiecte mature pe PNRR decât pe infrastructura mare, acolo s-a mișcat Grindeanu foarte bine, pentru că nu se depuseseră proiectele. Ele devin mature în 2024-2025 și încep plățile efective. Mai avem și exercițiul financiar actual, 2021”, a spus el.

El a afirmat că România are două mari provocări, respectiv PNRR care aduce „reforme de fond, nu de formă”, fiind „cele mai dure reforme de implementat în România post-decembristă”, respectiv aderarea la OCDE.

„Amândouă pot crea un plan pentru România”, a spus el.

El a spus că Guvernul trebuie să fie cât mai eficient și trebuie să se orgaanizeze, să se restructureze.

„Trebuie să ținem cont de contextul extern, de crizele de securitate, energetice, și trebuie să învățăm din ultimii 2-3 ani când am avut și pandemia ce înseamnă cu adevărat provocările. Am văzut în pandemie, în timpul crizei energetice, că nu s-a ridicat la adevăratele provocări și a încercat să ia decizii fără a avea informații de fond. Și s-au luat multe multe decizii întârziat, pe colțul mesei. Și va trebui împreună cu reformele din PNRR să vedem care sunt prioritățile”, a spus el.

Sursa Foto : API

Comentarii

  1. Cu tot respectul pentru domnia sa, dl. Ciolacu nu este altceva decat un produs al partidului pe care il conduce si in al carui ADN se regaseste si mitomania si cultul personalitatii. Dansul nu este nici constructor si nici nu are studii despre cum se construieste infrastructura in general. Vorbe goale poate arunca oricine in spatiul public, ca doar nu-l doare gura.
    Nu mai pune (sper!) nimeni botul la ce spune dl. Ciolacu care are privilegiul de a purta o palarie mult prea mare in institutia guvernamentala, spre dezamagirea noastra, a celor care muncesc cinstit in aceasta tara si platesc corect taxe si impozite la Statul Roman si care au studiat si muncit pe bune.
    Ce spune dl. Ciolacu poate mai crede doar domnia sa. Fumigenele fac parte din campaniile electorale si dau bine la publicul dumnealui.

    • Nu vreau sa-i iau apararea individului din functia de prim ministru, dar tehnic are dreptate. La ora actuala sunt approximativ 1250km de autostrada si expres in constructie sau cu contracte in curs de atribuire. Nu are absolut nicio traba cu el acest fapt, dar da din buze sa castige capital electoral.

      • Este posibil sa aiba dreptate, dar asta nu se datoreaza in niciun caz domniei sale. Proiectele atribuite sau in curs de atribuire sunt rezultatele altor guverne din ultimii 20 de ani (daca ne referim aici si la A3 in zona geografica Transilvania). Oricum, sa le fie rusine acelor politicieni in mandatele carora s-au pierdut ani de zile cu licitatii, evaluari, atribuiri, rezilieri, etc. Asta ne demonstreaza inca o data somnul cronic din CNAIR si MT.
        Tot presa de profil spune ca aceasta echipa guvernamentala (USL 2.0) nu a reusit sa scoata la licitatie niciun proiect complet nou, care sa nu aiba SF de revizuit sau sa fie intarziat cu anii (as exemplifica aici VO Techirghiol, DX Buzau-Braila, DX Focsani-Braila, s.a.).

  2. Despre VO Techirghiol, DX Buzau-Braila, DX Focsani-Braila, s.a.) nu le mai amintiti guvernantilor care nu au habar de geografie, de fluxul de marfuri, de distante, de proiecte fezabile.
    Este doar: hei rup, hei rup!
    Si petarde electorale.😵

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *