Marile companii producătoare de produse de lux își revin puternic după perioada pandemică. Vânzările au depășit deja așteptările specialiștilor

luxury shopping, cumparaturi Sursa foto: Pexels

Vânzările de produse de lux au fost puternice în acest an. Se pare că consumatorii din întreaga lume își cheltuiesc economiile acumulate în timpul restricțiilor de anul trecut pe genți de mână, pantofi și bijuterii de lux. LVMH, Kering SA, Moncler Group, Burberry Group Plc și alte companii producătoare de produse de lux au raportat deja vânzări mult mai mari față de perioada pre-pandemie, de exemplu față de 2019, notează publicația americană Financial Times.

Desigur, o reluare în turismului a ajutat industria modei de lux. Înainte de pandemie, turismul reprezenta 50% din vânzările de lux din Europa. Dar călătoriile continuă să fie perturbate cu reguli și restricții confuze. LVMH a declarat că operațiunile sale duty-free și hoteliere au rămas afectate de reluarea limitată a călătoriilor internaționale.

Conform retaildetail.eu, Grupul LVMH, aparținând miliardarului francez Bernard Arnault, a raportat o creștere accentuată a cererii de bunuri de lux în Statele Unite și China. Piața își revine și în Europa, deși mai treptat, înregistrând vânzări de 28,7 miliarde de euro în primele șase luni ale anului 2021, în creștere cu mai mult de jumătate față de aceeași perioadă a anului trecut. Comparativ cu 2019, perioada pre-pandemie, a existat o creștere organică de 11%. Compania deține mărci precum Louis Vuitton, Fendi, Marc Jacobs, Moët și altele.

Veniturile Gucci, YSL, Balenciaga și a altor branduri ce aparțin de grupul Kering SA au crescut cu puțin peste 86% în al doilea trimestru față de anul 2019, cu toate că analiștii se așteptau la o creștere de 77%, a transmis marți compania, potrivit businessoffashion.com. Veniturile operaționale recurente ale grupului Kering au crescut cu până la 2,24 miliarde de euro (2,65 miliarde de dolari) în prima jumătate a anului. Analiștii se așteptau la 2,08 miliarde de euro.

Încasările producătorului italian de îmbrăcăminte de lux Moncler au depășit cifrele preconizate pentru al doilea trimestru al acestui an, cu ocazia reducerii restricțiilor COVID-19. Moncler Group a dublat vânzările mărcii sale omonime în această perioadă, depășind nivelurile pre-pandemice, odată cu achiziționarea mărcii de îmbrăcăminte de stradă high-end Stone Island din luna aprilie. Comparativ cu aceași perioadă a anului 2019, vânzările Moncler au crescut cu 5%. Al doilea trimestru reprezintă în mod istoric doar o cincime din vânzările pe tot anul, datorită sezonalității mărcii. Brandul este mai mult cunoscut pentru vestimentația de iarnă.

Burberry Group Plc a raportat aproximativ dublarea vânzărilor față de primul trimestru fiscal al acestui an, notează site-ul businessoffashion.com. Vânzările online au crescut cu 86% față de perioada echivalentă de acum un an, în timp ce vânzările din magazinele fizice au crescut cu 90% față de anul trecut. Marco Gobbetti, director general, a declarat că noile colecții de îmbrăcăminte au atras clienții mai tineri către marcă, înregistrând astfel o creștere puternică a articolelor.

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *