Marile contracte din PNRR pentru modernizarea liniilor de tren Caransebeș – Timișoara și Cluj-Napoca – Oradea se judecă la Curtea de Apel București. Astaldi a cerut recuzarea judecătorilor, iar CFR Infrastructură „întoarcerea” deciziilor CNSC

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Contractele din PNRR pentru modernizarea Magistralelor CFR M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad și M 300 Cluj – Oradea au ajuns și pe masa judecătorilor de la Curtea de Apel București care au stabilit termene pe 15 februarie și 16 februarie. Sunt contestații pe care le-au depus atât italienii de la Astaldi, cât și CFR Infrastructură, care vrea întoarcerea deciziilor CNSC.

Astfel, Astaldi, în calitate de lider în Asocierea WeBuild – Salcef Spa a depus contestație la CAB pe 31 ianuarie împotriva asocierii Arcada – Alsom (RailWays) care a semnat în 21 decembrie 2022 contractul pentru lotul 2 al Magistralei M 300 Cluj – Oradea. Constructorul Arcada din Galați este lider de asociere pentru lotul 2 Aghireș – Poieni (37 km). Astaldi a cerut pe 31 ianuarie recuzarea a trei judecători din complet, solicitare pe care CAB a respins-o.

„Încheiere. Soluția pe scurt: Respinge cererea de recuzare a d-nei judecător Ionela Tudor, ca neîntemeiată. Respinge cererile de recuzare a d-nelor judecător Magdalena Ţocu şi Liliana Alexe, ca rămase fără obiect. Fără cale de atac. Pronunţată la data de 31.01.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei. Document: Încheiere – recuzare. 31.01.2023”, arată soluția instanței. Următorul termen pe care l-a stabilit instanța este 15 februarie.

Tot pe 15 februarie este termen la contestația Companiei CFR Infrastructură împotriva Alstom, Arcada, Astaldi și FCC. Potrivit informațiilor de pe site-ul CAB, cele două plângeri (Astaldi și CFR SA) vor fi soluționate reunite și soluționate de același complet.

Dintre cele 8 mari contracte feroviare finanțate prin PNRR, singurul lot fără contract de proiectare și execuție semnat este lotul 1 Caransebeș – Lugoj de pe M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad. Inițial, CFR Infrastructură desemnase Asocierea Astaldi – Salcef SPA, dar Alstom a depus contestație și a câștigat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, CFR fiind obligată să reevalueze ofertele. Ultimul contract semnat prin PNRR a fost lotul 1 Cluj – Aghireș, contract semnat cu Alstom (Lider) – Arcada. Spaniolii de la FCC au contract semnat pentru lotul 3 Caransebeș – Arad.

NOTĂ: Legea achizițiilor publice obligă autoritatea contractantă, în acest caz, CFR Infrastructură să semneze contractele după decizia CNSC, fără a mai aștepta o eventuală contestație la Curtea de Apel București. În cazul admiterii contestațiilor la CAB, CFR ar putea fi obligată să plătească daune pentru profitul nerealizat.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Comentarii

  1. Unde mai există Astaldi? Doar pentru cultura voastră generala, Astaldi a dispărut din peisaj acum vreo doi ani deoarece au fost cumpărați de Salini – Impregilio și împreună au format colosul WeBuid!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *