Contractele din PNRR pentru modernizarea Magistralelor CFR M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad și M 300 Cluj – Oradea au ajuns și pe masa judecătorilor de la Curtea de Apel București care au stabilit termene pe 15 februarie și 16 februarie. Sunt contestații pe care le-au depus atât italienii de la Astaldi, cât și CFR Infrastructură, care vrea întoarcerea deciziilor CNSC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Astfel, Astaldi, în calitate de lider în Asocierea WeBuild – Salcef Spa a depus contestație la CAB pe 31 ianuarie împotriva asocierii Arcada – Alsom (RailWays) care a semnat în 21 decembrie 2022 contractul pentru lotul 2 al Magistralei M 300 Cluj – Oradea. Constructorul Arcada din Galați este lider de asociere pentru lotul 2 Aghireș – Poieni (37 km). Astaldi a cerut pe 31 ianuarie recuzarea a trei judecători din complet, solicitare pe care CAB a respins-o.

„Încheiere. Soluția pe scurt: Respinge cererea de recuzare a d-nei judecător Ionela Tudor, ca neîntemeiată. Respinge cererile de recuzare a d-nelor judecător Magdalena Ţocu şi Liliana Alexe, ca rămase fără obiect. Fără cale de atac. Pronunţată la data de 31.01.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei. Document: Încheiere – recuzare. 31.01.2023”, arată soluția instanței. Următorul termen pe care l-a stabilit instanța este 15 februarie.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Tot pe 15 februarie este termen la contestația Companiei CFR Infrastructură împotriva Alstom, Arcada, Astaldi și FCC. Potrivit informațiilor de pe site-ul CAB, cele două plângeri (Astaldi și CFR SA) vor fi soluționate reunite și soluționate de același complet.

Dintre cele 8 mari contracte feroviare finanțate prin PNRR, singurul lot fără contract de proiectare și execuție semnat este lotul 1 Caransebeș – Lugoj de pe M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad. Inițial, CFR Infrastructură desemnase Asocierea Astaldi – Salcef SPA, dar Alstom a depus contestație și a câștigat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, CFR fiind obligată să reevalueze ofertele. Ultimul contract semnat prin PNRR a fost lotul 1 Cluj – Aghireș, contract semnat cu Alstom (Lider) – Arcada. Spaniolii de la FCC au contract semnat pentru lotul 3 Caransebeș – Arad.

NOTĂ: Legea achizițiilor publice obligă autoritatea contractantă, în acest caz, CFR Infrastructură să semneze contractele după decizia CNSC, fără a mai aștepta o eventuală contestație la Curtea de Apel București. În cazul admiterii contestațiilor la CAB, CFR ar putea fi obligată să plătească daune pentru profitul nerealizat.