Marinarii nevaccinați contribuie la haosul din industria de shipping

Nava pixabay.com

Vaccinarea marinarilor din întreaga lume progresează mult prea lent pentru a împiedica apariţia unor focare de coronavirus la bordul navelor, ceea ce ar provoca şi mai multe întreruperi în comerţul mondial, punând în pericol sănătatea marinarilor şi posibil încetinind economiile care încearcă să iasă din recesiune, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Industria de shipping a tras un semnal de alarmă în condiţiile în care numărul infecţiilor creşte iar unele porturi continuă să restricţioneze accesul marinarilor din ţările în curs de dezvoltare, care asigură majoritatea lucrătorilor în industria transporturilor maritime dar care nu îi pot vaccina pe marinari.

„Este o furtună perfectă. Cu noua tulpină delta, nu există nicio îndoială că ne va da înapoi şi situaţia se va înrăutăţi. Cererea pentru produse nu încetineşte, înlocuirea echipajelor nu are loc suficient de rapid iar guvernele continuă să îşi ţină capul în nisip”, susţine Esben Poulsson, preşedintele International Chamber of Shipping, organismul care îi reprezintă pe proprietarii de nave.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Toate semnele indică o înrăutăţire a crizei pe oceanele lumii.

Gard P&I, cel mai mare asigurator maritim, a înregistrat o creştere a cererilor de despăgubiri de pe urma infecţiilor cu Covid-19. În lunile aprilie şi mai au fost peste 100 de focare care au lovit navele şi platformele offshore, în fiecare caz fiind infectaţi mai mulţi marinari, precizează Alice Amundsen, vicepreşedinte la Gard P&I. Comparativ, în perioada de vârf a pandemiei, iulie-august 2020, Gard a contabilizat 80 de focare de coronavirus pe nave şi platforme offshore, care au infectat aproximativ 160 de persoane.

„Seamănă cu un foc care ar putea să se tranforme rapid într-un incendiu major”, susţine Rene Piil Pedersen, director de operaţiuni la Singapore pentru AP Moller-Maersk A/S. Potrivit acestuia, chiar dacă mai mulţi oameni se vor vaccina, virusul Covid va exista timp de mai mulţi ani şi vor apărea în continuare focare în porturi şi nave, astfel că este necesar ca guvernele şi industria de shipping să lucreze împreună pentru a-i proteja pe marinari şi lucrătorii de la docuri, în calitate de muncitori esenţiali care asigură funcţionarea liniilor de aprovizionare vitale la nivel mondial.

În pofida eforturilor din SUA şi alte ţări de a vaccina marinari în porturi, majoritatea acestora depind în mare parte de ţările lor de origine pentru imunizare, iar mai mult de jumătate dintre cei 1,6 milioane de marinari din întreaga lume vin din ţări în curs de dezvoltare precum India, Filipine sau Indonezia, care sunt toate în urma economiilor dezvoltate când vine vorba de vaccinare.

International Chamber of Shipping estimează că doar 35.000-40.000 de marinari, adică 2,5% din efectivele globale, sunt vaccinaţi. Cu toate acestea, peste 23.000 de marinari au fost vaccinaţi în SUA cu ajutorul mai multor organizaţii caritabile iar grupul chinez Cosco Shipping Holdings Co. a anunţat luna trecută că toţi marinarii care sunt la ţărm şi îndeplinesc condiţiile necesare au fost vaccinaţi.

India a demarat un program de vaccinare pentru cei peste 200.000 de marinari ai săi însă Esben Poulsson spune că această campanie progresează foarte lent. În luna mai, aproximativ 14% din marinarii din India au primit o singură doză de vaccin şi doar 1% au primit ambele doze, susţine publicaţia Hindu Business Line, citând o estimare a industriei de shipping.

În Filipine, mai multe firme, inclusiv Maersk, au anunţat că lucrează cu guvernul pentru a achiziţiona vaccinurile necesare pentru marinarii lor. Chiar dacă marinarii au prioritate la vaccinare, numărul de vaccinuri disponibil este limitat, iar mai multe oraşe au oprit programele de vaccinare după ce au rămas fără ser. În plus, chiar dacă vaccinurile ar fi disponibile în ţările de origine aceasta nuar fi o veste bună pentru marinarii aflaţi deja la bordul navelor, mulţi cu contracte care se vor încheia abia anul următor.

Aproximativ 99% din marinarii filipinezi nu sunt vaccinaţi, susţine Gerardo Borromeo, reprezentantul din Manila al International Chamber of Shipping, care estimează că va dura aproximativ un an pentru a-i vaccina pe toţi. Aceasta este o veste proastă pentru industria de shipping, în condiţiile în care Filipine asigură aproximativ 460.000 de marinari, sau 25% din forţa de muncă globală.

Până când toţi marinarii din lume nu vor fi vaccinaţi, infecţiile vor continua să crească iar închiderea porturilor şi focarele de la bordul navelor vor face şi mai dificile şi mai scumpe cumpărăturile de Crăciun.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: