Un studiu realizat de Fundația Mozilla din Statele Unite arată că mașinile sunt un “coșmar” pentru protecția datelor personale, scrie TF1. Multe vehicule strâng datele utilizatorului legate de condusul acestuia, dar și prin utilizarea anumitor aplicații terțe. De asemenea, informațiile pot fi preluate și datorită unui smartphone conectat la mașină.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Mașinile sunt cel mai prost produs pe care l-am testat vreodată în ceea ce privește protecția datelor personale.”, scrie într-un articol al Fundației Mozilla, care a studiat deja colectarea de date personale de la ceasuri, boxe sau aplicații.

Fundația, cu sediul în San Francisco, California, a analizat modelele celor mai populare 25 de mărci de pe piață. Concluzia: fără excepție, toate aceste companii “colectează mai multe date personale decât este necesar”.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Concret, cum are loc această colectare? Producătorii au posibilitatea de a introduce informații legate de conducerea vehiculului în sine. Dar și date referitoare la serviciile conectate ale mașinii, precum și la aplicațiile terților, cum ar fi software-ul de navigație sau radioul în streaming. Și mai surprinzător: software-ul de la bord permite, de asemenea, capturarea datelor de pe un smartphone, dacă acesta este conectat sau dacă utilizatorul său a descărcat aplicația producătorului.

“Majoritatea (84%) mărcilor auto pe care le-am cercetat spun că pot să vă partajeze datele personale – cu furnizori de servicii, brokeri de date și alte întreprinderi despre care știm foarte puțin sau deloc. Mai rău, nouăsprezece (76%) spun că vă pot vinde datele personale. Un număr surprinzător (56%) spun, de asemenea, că pot împărtăși informațiile dvs. cu guvernul sau cu autoritățile de aplicare a legii ca răspuns la o “cerere”. Nu o hotărâre judecătorească, ci ceva la fel de simplu ca o “cerere informală”. Disponibilitatea companiilor auto de a vă împărtăși datele are potențialul de a provoca daune reale și a inspirat cele mai mari coșmaruri ale noastre legate de mașini și de confidențialitate.”, mai scrie în articolul Fundației.

Compania Tesla, pe ultimul loc în clasament

Dintre toate mărcile, doar Renault și Dacia, care fac parte din același grup, indică faptul că automobiliștii au dreptul de a solicita ștergerea datelor cu caracter personal colectate în timpul utilizării vehiculului lor. 84% dintre producători menționează posibilitatea de a împărtăși informațiile colectate, iar 76% dintre ei pe cea de a le vinde.

Unul dintre cei mai slabi elevi din sondaj este Tesla. Compania condusă de Elon Musk se află pe ultimul loc în clasamentul criteriilor de protecție a datelor. Ea datorează acest loc în special software-ului său de inteligență artificială “lipsit de încredere”, potrivit Fundației Mozilla. Tesla a fost învinuită în repetate rânduri pentru defecțiunile software-ului său de asistență pentru șoferi.