În 2023, în UE au fost înmatriculate 1,54 de milioane de autoturisme noi cu emisii zero, conform datelor Eurostat, biroul statistic al UE. Aceasta corespunde unei cote de 14,5% din totalul înmatriculărilor noi de autoturisme în țările UE.
Cele mai mari ponderi ale autoturismelor cu emisii zero în înmatriculările noi au fost înregistrate în Suedia (38,6%), Danemarca (36,1%) și Finlanda (33,8%), în timp ce cele mai mici ponderi au fost înregistrate în Croația (2,6%), Slovacia (2,9%) și Cehia (3,1%).
În ceea ce privește alte vehicule cu emisii zero, țările UE au raportat 100 817 camioane ușoare nou înmatriculate (masă maximă de până la 3,5 tone); 5 262 autocare și autobuze; 4 037 camioane grele (masă maximă de peste 3,5 tone); și 899 tractoare rutiere.
Numărul de înmatriculări noi de autoturisme cu emisii zero în țările UE depășind 1,5 milioane, acesta fiind de aproximativ 70 de ori mai mare decât în 2013 și de 11 ori mai mare decât în 2018.
În 2023, ponderea autocarelor și autobuzelor cu emisii zero nou înmatriculate în totalul noilor înmatriculări ale acestor tipuri de vehicule de transport public a fost de 15,3%, în creștere de la 0,5% în 2013.
Ponderea noilor înmatriculări de camioane ușoare cu emisii zero a ajuns la 7,3%, în timp ce ponderea camioanelor grele cu emisii zero și a tractoarelor rutiere s-a ridicat la 3,2% și, respectiv, 0,5%.
UE a raportat o creștere de 13,8% a ratei de motorizare a autoturismelor (număr la mia de locuitori) în perioada 2013-2023. Autoturismele sunt autovehicule rutiere, altele decât mopedele sau motocicletele, destinate transportului de pasageri și proiectate să nu aibă mai mult de 9 locuri (inclusiv șoferul). România (80,9%), Croația (44,3%) și Ungaria (40,8%) au înregistrat cele mai mari creșteri dacă se compară datele din 2023 cu cele din 2013. Letonia (418), România (425) și Ungaria (435) au raportat cele mai scăzute rate în 2023. Italia (694), Luxemburg (675), Cipru (665) și Finlanda (664) au înregistrat cele mai mari rate.