Mașinile electrice, în centrul discuţiilor dintre Nissan Motor și Renault privind reorganizarea alianţei

nissan renault

Discuţiile Nissan Motor cu Renault privind reorganizarea alianţei lor sunt axate pe consolidarea competitivităţii în calitate de parteneri egali şi pe obţinerea unor rezultate maxime de pe urma investiţiilor lor în maşini electrice, a declarat directorul general al companiei japoneze, Makoto Uchida, pentru Reuters, conform News.ro.

Negocierile cu Renault, principalul acţionar al Nissan, mai au mai puţin de două săptămâni până la termenul de 15 noiembrie stabilit de companii pentru a ajunge la un acord, potrivit persoanelor care cunosc discuţiile.

Uchida a refuzat să comenteze dacă s-ar putea ajunge la un acord luna aceasta. Dar el a spus că vorbeşte cu CEO-ul Renault, Luca de Meo, în fiecare weekend şi că discuţiile vor vor continua.

Persoane familiare cu negocierile au spus că schimbul de tehnologie pare a fi un punct de blocaj.

Uchida, care şi-a petrecut o mare parte din cariera sa la Nissan în funcţii legate de alianţa franco-japoneză, a subliniat că discuţiile s-au bazat pe încredere reciprocă.

Fiecare companie dispune de tehnologie valoroasă, iar discuţiile despre transferurile de tehnologie erau de aşteptat, a adăugat el.

El a spus că obiectivul este de a îmbunătăţi capacitatea producătorilor de automobile de a concura într-un moment de incertitudine economică şi în timp ce industria se îndreaptă spre ceea ce el a descris ca fiind cea mai mare transformare dintr-un secol, odată cu trecerea la vehiculele electrice.

”Discuţia pe care o avem este despre cum să ne facem competitivitatea şi mai puternică”, a spus Uchida într-un interviu pentru Reuters, acordat vineri.

Acestea sunt primele comentarii făcute de şeful Nissan de când producătorii de automobile au declarat luna trecută că discută despre viitorul alianţei lor.

Parteneriatul, care a început cu o investiţie din 1999 a Renault şi care a fost coordonat mult timp de fostul director, devenit fugar, Carlos Ghosn, a fost esenţial pentru a transforma producătorul auto japonez.

Însă directorii Nissan au fost nemulţumiţi de-a lungul anilor în privinţa structurii de proprietate inegale, Renault deţinând 43% din Nissan, iar producătorul auto japonez deţinând doar 15% din participaţia fără drept de vot la Renault.

Persoane care cunosc discuţiile au spus că cele două părţi au discutat despre o reducere a participaţiei Renault, potenţial la 15%, şi condiţiile în care aceasta s-ar putea întâmpla.

”Vrem să fie un parteneriat egal”, a spus Uchida, adăugând că ”un parteneriat egal ar avea sens şi ar grăbi şi mai mult colaborarea”.

Companiile au mai spus luna trecută că Nissan are în vedere să investească în noua unitate de vehicule electrice a Renault, cu numele de cod ”Ampere”, care va fi separată de afacerea sa cu motoare cu ardere internă, cu numele de cod ”Horse”.

Uchida a refuzat să spună dacă Nissan are în vedere o creştere a planului anunţat anterior de a investi 2 mii de miliarde de yeni (13,6 miliarde de dolari) în vehicule electrice până în 2026.

Pe o pistă separată de discuţiile sale cu Nissan, Renault a vorbit şi cu Geely Automobile Holdings despre luarea unui pachet de acţiuni în unitatea sa de motoare cu ardere internă, au spus persoane familiarizate cu aceste discuţii.

Această unitate include centre de producţie Renault din Spania, Portugalia, Turcia, România şi America Latină.

Uchida a spus că Nissan a înţeles transformarea pe care Renault o întreprinde prin eliminarea afacerii sale de maşini pe benzină şi că ”tratamentul echitabil” pentru Nissan, ca parte a unui nou parteneriat, este un domeniu de discuţie.

Nu a menţionat numele Geely.

“Dacă au noul lor partener, A sau B sau C, ce înseamnă asta? Discutăm deschis despre asta”, a spus el.

”Transparenţa este foarte importantă”, a adăugat el.

Uchida a mai spus că Nissan face planuri de urgenţă pentru perspectiva unei recesiuni globale.

”Pentru ca noi să fim sustenabili pe piaţă, trebuie să anticipăm multe scenarii şi asta facem”, a spus el. El a citat deprecierea yenului la cel mai scăzut nivel din ultimele decenii ca o altă preocupare pentru Nissan.

Foto: europe.autonews.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *