În 2023, 10,7 milioane de autoturisme noi au fost înmatriculate în UE, conform datelor Eurostat. Dintre acestea, autoturismele pe benzină pură aveau cea mai mare pondere (34,5%), urmate de autoturismele hibride pe benzină și electrice fără acumulator (21,1%), autoturismele electrice doar cu baterie (14,5%) și autoturismele diesel pure (14,3%). În 9 țări din UE, ponderea autoturismelor hibride și electrice în înmatriculările noi a depășit 50% în 2023. În România, 63% au fost vehicule pe benzină.
După creșterea rapidă a înmatriculărilor de autoturisme electrice doar cu baterie între 2013 și 2023, ponderea combinată a tuturor autovehiculelor hibride și electrice doar cu baterie în 2023 va fi egală cu cea a autoturismelor pur pe benzină și pur diesel (48,3% vs. 48,8%).
Cea mai mare pondere a autoturismelor hibride și electrice în Finlanda
În 9 țări din UE, ponderea autoturismelor hibride și electrice în înmatriculările noi a depășit 50% în 2023. Cele mai mari procente au fost înregistrate în Finlanda (78%), cu 44% hibride și 34% electrice, Suedia (69%), cu 30% hibride și 39% electrice, și Țările de Jos (68%), cu 37% hibride și 31% electrice.
În schimb, Bulgaria a înregistrat cea mai mică pondere, cu 7%, urmată de Cehia (20%) și Croația (28%).
În 2023, cele mai mari ponderi ale autovehiculelor pe benzină (inclusiv hibride) în rândul noilor înmatriculări au fost înregistrate în Cipru (91,6%), Bulgaria (79,1%), Slovacia (79,0%), Lituania (76,4%), Ungaria (75,7%) și Estonia (75,5%), cu ponderi ridicate și în Slovenia (74,9%), Croația (73,5%), Spania (72. 6%), Malta (69,9%), Belgia (69,5%), Cehia (69,2%), Letonia (68,8%), Franța (68,0%), Țările de Jos (67,4%), Italia (64,2%), Polonia și România (ambele 63,0%), Portugalia (61,6%), Finlanda (59,7%), Luxemburg (56,6%), Germania (56,3%), Irlanda (55,8%), Danemarca (55,1%), Austria (54,5%) și Suedia (50,4%).