Mașina cu cele mai mari vânzări ale producătorului Tesla, Model Y, a fost inclusă pe o listă de modele electrice și hibride plug-in pe care un guvern local din China le poate achiziționa ca mașină de serviciu, potrivit publicației media oficiale chineze The Paper de joi, scrie Reuters.
A fost pentru prima dată când mașinile Tesla au fost făcute eligibile pentru achiziții guvernamentale în China, a adăugat The Paper.
Guvernul provinciei Jiangsu din estul Chinei a publicat 56 de loturi de achiziții de vehicule cu energie nouă pentru utilizarea ca mașini de serviciu de către organizații de partid, guvernamentale și publice.
În afară de Model Y fabricat în fabrica Tesla din Shanghai și de XC40 de la Volvo Cars, celelalte 54 de loturi au fost toate vehicule electrice și hibride de marcă chineză. Volvo Cars este deținută de producătorul auto chinez Zhejiang Geely Holding Group.
Nici guvernul, nici presa chineză nu au specificat numărul de mașini Model Y pe care guvernul provinciei Jiangsu le-ar putea cumpăra.
Mașinilor Tesla le-a fost interzisă intrarea în unele incinte guvernamentale și militare din China.
Restricțiile au fost eliminate după ce a obținut aprobarea celei mai importante asociații a industriei auto din țară, care a declarat în aprilie că colectarea datelor de către flotele Tesla în China a fost conformă.
Pe măsură ce cererea de mașini chinezești în străinătate este umbrită de perspectiva tarifelor și concurența internă se intensifică, livrările Tesla de vehicule fabricate în China au scăzut cu 9% în primul semestru comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
Cu toate acestea, călătoria lui Elon Musk, CEO-ul Tesla, în China la sfârșitul lunii aprilie pentru a se întâlni cu premierul Li Qiang, pare să fi dat roade.
China și-a sporit sprijinul pentru Tesla, care intenționează să construiască un centru de formare în domeniul datelor și să implementeze în acest an software-ul Full Self Driving în țară, în ciuda tensiunilor continue cu Statele Unite în ceea ce privește rivalitatea în domeniul tehnologiei.