Directorii generali ai CFR Infrastructură și CFR Călători, dar și directorii financiari ai celor două companii își vor reduce indemnizațiile cu 10%, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban. Aceeași măsură o vor aplica și directorii generali și financiari ai filialelor CFR Infrastructură și directorul general și financiar de la SCRL Brașov – filială a CFR Călători. Urmează măsuri și la alte companii.
“În urma discuțiilor pe care le-am purtat cu directorii generali ai CFR Infrastructură și CFR Călători, aceștia, alături de directorii financiari ai celor două companii, își vor reduce indemnizațiile cu 10%. Totodată, și directorii generali și financiari ai filialelor CFR Infrastructură (Informatică Feroviară, Electrificare CFR și Tipografică Feroviară) își vor reduce indemnizațiile cu 10%. Tot cu 10%, își vor reduce indemnizațiile și directorul general și financiar de la SCRL Brașov – filială a CFR Călători. Este un gest necesar care transmite un semnal clar de responsabilitate și solidaritate”, a transmis ministrul, într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Acesta spune că a început un proces de eficientizare și optimizare a cheltuielilor în cadrul companiilor din subordinea ministerului.
La CFR Infrastructură, în plus față de reducerea indemnizațiilor, s-a luat decizia ca programul de lucru să fie redus la 4 zile pe săptămână pentru un număr restrâns de angajați, fără a fi afectată siguranța circulației. Economia estimată prin această măsură este de aproximativ 3,25 milioane de lei lunar, spune ministrul.
“Este în curs de implementare un sistem clar de reorganizare, optimizare și funcționare a subunităților din țară. Cu această măsură, CFR Infrastructură estimează că va economisi aproape 57 milioane de lei pe an. În plus, se va renunța la materialul rulant tehnologic învechit care poate fi casat și valorificat, ceea ce ar putea aduce înapoi, în bugetul companiei, aproximativ 8,7 milioane de lei până la sfârșitul anului.
În paralel cu acestea, CFR Infrastructură continuă transformarea căii ferate prin proiecte strategice moderne, finanțate din fonduri europene nerambursabile”, a transmis ministrul.
Acesta anunță o serie de măsuri pentru CFR Călători, unde se dorește reducrea de cheltuielile nejustificate. Economii totale până la finalul anului sunt estimate la peste 130 milioane lei, susține ministrul
Măsuri pregătite:
• Suspendarea unor trenuri neperformante: 40 milioane lei;
• Neacordarea orelor suplimentare și festive: 47 milioane lei;
• Demersuri către ARF pentru redimensionarea volumului de activitate și creșterea valorii unitare: 40 milioane lei;
• Reducerea indemnizațiilor conducerii: 0,3 milioane lei;
• Sistarea cumulului pensie – salariu: 1,5 milioane lei.
Totodată, am pornit un amplu proces de actualizare a indicatorilor de performanță de la companiile din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
UPDATE. Măsurile anunțate de CFR
Într-un comunicat remis ulterior și citat de Agerpres, CFR SA (Infrastructură) face referire la decizia de optimizare a activităţii pe anumite secţii ale reţelei feroviare publice, administrate de companie, care sunt caracterizate printr-un volum de trafic feroviar extrem de scăzut sau chiar inexistent.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Această măsură face parte dintr-un proces amplu de eficientizare operaţională, ce are ca scop utilizarea responsabilă a resurselor, creşterea sustenabilităţii financiare şi adaptarea la realităţile economice şi logistice actuale. În lunile iunie şi iulie 2025, au fost realizate analize tehnice detaliate, urmate de consultări directe cu reprezentanţii federaţiilor sindicale şi ai conducerii Sucursalelor Regionale de Căi Ferate. Aceste demersuri au condus la adoptarea unor soluţii care vizează reducerea costurilor de întreţinere a infrastructurii şi adaptarea forţei de muncă în mod responsabil, fără a afecta secţiile cu activitate intensă şi rentabilitate economică ridicată”, se precizează în comunicat.

De asemenea, începând cu luna august a acestui an, va fi implementată modificarea programului de lucru pentru un număr restrâns de salariaţi care îşi desfăşoară activitatea în secţii cu trafic redus sau inexistent, vizate de acţiuni de restructurare, raţionalizare şi optimizare a activităţii. Economia estimată în urma acestei măsuri este de aproximativ 3,25 milioane lei lunar la fondul de salarii.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

“Precizăm că această decizie nu presupune închiderea operaţională a secţiilor respective, acestea rămânând funcţionale şi disponibile pentru eventuale solicitări ale operatorilor de transport feroviar, în conformitate cu prevederile legale şi tehnice aplicabile”, subliniază reprezentanţii CFR SA.

Complementar, CFR SA a iniţiat şi alte acţiuni de restructurare, raţionalizare şi eficientizare, menite să consolideze echilibrul financiar. Prin aplicarea unui sistem unitar de gradare şi normare a subunităţilor din cadrul Sucursalelor Regionale CF, compania estimează o economie bugetară medie anuală de aproximativ 57 milioane lei.

Totodată, casarea şi valorificarea materialului rulant tehnologic învechit este prevăzută să genereze încasări anuale de aproximativ 8,7 milioane lei până la finalul anului în curs.

“Pentru a sprijini sustenabilitatea financiară, directorul general al CFR SA, împreună cu directorul financiar şi directorii generali şi financiari ai filialelor companiei – Societatea Informatică Feroviară SA, Societatea Electrificare CFR SA şi Societatea Tipografică Filaret SA – au decis să propună consiliilor de administraţie reducerea cu 10% a indemnizaţiei fixe brute lunare, începând cu data de 1 august 2025. Această măsură reflectă angajamentul conducerii faţă de echilibrul bugetar, solidaritatea instituţională şi susţinerea eforturilor de optimizare, în condiţiile în care mandatele în cauză nu prevăd indemnizaţii variabile”, potrivit comunicatului.

În paralel, CFR SA continuă procesul de modernizare şi digitalizare a infrastructurii prin implementarea unor proiecte strategice, finanţate din fonduri europene nerambursabile. Acestea includ dezvoltarea unui software pentru elaborarea mersului de tren, implementarea unei platforme digitale pentru gestionarea colaborativă a investiţiilor, actualizarea arhitecturii sistemelor IT centrale, realizarea unui sistem informatic de tip Disaster Recovery Center, precum şi instalarea unui sistem de telegestiune a consumului de energie electrică.

De asemenea, compania colaborează activ cu unităţile administrativ-teritoriale pentru dezvoltarea unei reţele feroviare moderne şi funcţionale, adaptate nevoilor actuale de mobilitate urbană şi regională.

În prezent, sunt în curs de implementare 14 proiecte comune care vizează introducerea trenurilor metropolitane, modernizarea accesibilităţii în staţiile de cale ferată şi integrarea infrastructurii feroviare în proiecte de regenerare urbană.

Investiţiile în curs de desfăşurare vor contribui semnificativ, începând cu trimestrul IV 2025 şi până în trimestrul I 2026, la creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători şi marfă, modernizarea staţiilor feroviare şi a trecerilor la nivel cu calea ferată, precum şi la îmbunătăţirea siguranţei prin implementarea unor sisteme moderne de semnalizare, automatizare şi supraveghere, se mai spune în comunicatul administratorului de infrastructură feroviară.

La rândul său, CFR Călători susţine că, anul acesta, va reduce cheltuielile cu aproape 130 de milioane de lei. Potrivit unui comunicat, pentru anul 2025, compania a întocmit planul de redresare, în conformitate cu Ordonanţa 156/2024, aprobat de AGA, în vederea eficientizării activităţii societăţii. Prin aplicarea acestor măsuri, CFR Călători îşi propune: reducerea cheltuielilor pentru anul 2025 cu aproximativ 130 milioane de lei, optimizarea forţei de muncă prin reorientarea şi recalificarea în cadrul societăţii, precum şi acoperirea funcţiilor deficitare şi o politică restrictivă în angajarea de personal.

În primele 6 luni, în urma implementării acestor măsuri, impactul financiar este de 104 milioane de lei, iar până la sfârşitul anului compania dă asigurări că va realiza reducerile propuse în plan.

În plus, în perioada imediat următoare, planul de măsuri va fi suplimentat cu următoarele acţiuni, după obţinerea avizelor/aprobărilor Consiliului de Administraţie, respectiv Adunării Generale a Acţionarilor: reducerea indemnizaţiilor directorului general, respectiv directorului financiar contabil cu 10% (impact de 0,3 milioane de lei, în condiţiile în care salariul lunar al directorului general este 44.000 de lei brut şi 25.740 de lei net); sistarea cumulului pensiei cu salariul (impact de 1,5 milioane de lei până la sfârşitul anului); suspendarea unor trenuri neperformante (impact de 40 milioane de lei).

CFR Călători aminteşte printre măsuri şi analiza cerinţelor de trafic şi adaptarea circulaţiei trenurilor în corelaţie cu aceste cerinţe, fără afectarea mobilităţii persoanelor, prin sistarea temporară a circulaţiei unor trenuri şi reaşezarea orarelor de circulaţie pentru atingerea dezideratului de reducere a cheltuielilor cu impact minim asupra pieţei de transport.

De asemenea, nu se vor mai acorda orele suplimentare şi festive, măsură cu impact de 47 milioane de lei. Astfel, se va menţine în serviciu în zilele festive strict personalul necesar pentru activitatea de exploatare curentă şi desfăşurarea celorlalte activităţii (ex: anumite tipuri de întreţinere care nu impactează activitatea de siguranţă şi confort se vor desfăşura preponderent în perioada luni-vineri a săptămânii). Totodată, se vor adapta dispoziţiile care vizează activitatea şi în corelaţie cu acestea turnusurile de personal, astfel încât orele suplimentare, dacă se înregistrează, să poată fi compensate cu timp liber în temeiul prevăzut de lege, se arată în comunicatul CFR Călători.