Mazda se pregătește să-și extindă gama de mașini electrice – dar nu își va arunca încă toată greutatea în spatele tehnologiei necesare. Compania spune că intenționează să lanseze trei noi vehicule electrice până în 2025, toate acestea fiind construite pe tehnologia electrică existentă a companiei.
Apoi, Mazda va lansa noua sa arhitectură scalabilă Skyactiv EV dedicată în 2025. Suporturile noii platforme au un panou înșurubat pentru centrul șasiului, care poate întinde ampatamentul platformei și poate crește capacitatea bateriei într-o singură mișcare.
Mazda nu a confirmat nicio specificație de performanță pentru noua platformă, deși compania a sugerat că intenționează să o folosească mai întâi cu „grupul său mic de produse”. Asta înseamnă că am putea obține în curând un nou EV care să aibă aproximativ aceeași dimensiune cu Mazda 3 sau CX-30.
În ciuda tuturor acestor investiții în tehnologie electrică, Mazda încă nu a renunțat la motorul cu ardere internă. Firma intenționează să lanseze cinci noi mașini hibride și cinci noi hibride plug-in până în 2025 – iar firma promite că motoarele sale pe benzină și diesel de următoarea generație vor oferi emisii mai mici de CO2, emisii mai mici de NOx, o economie de combustibil mai bună și mai multă putere.
Aceste noi mașini vor continua să fie construite pe arhitectura scalabilă cu soluții multiple Skyactiv a Mazda, iar cumpărătorii vor avea de ales între sisteme de propulsie mild-hybrid de 24V sau 48V (prima fiind rezervată vehiculelor mai mici, iar cea de-a doua pentru mașinile mai mari).
Mazda lucrează chiar și la unele noi motoare pe benzină și diesel, concepute special pentru mașinile sale mai mari, cum ar fi viitoarele SUV-uri CX-60 și CX-80. Acestea vor fi construite folosind tehnologia Skyactiv-X cu ardere slabă a mărcii și vor dispune de electrificare de 48 de volți. Se preconizează că ambele SUV-uri vor apărea pe piață în 2023.
Compania s-a alăturat, de asemenea, alianței eFuel pentru a ajuta la promovarea și dezvoltarea combustibililor sintetici regenerabili. Acest lucru ar putea oferi pentru Mazda o metodă de a reduce emisiile de CO2 ale întregii sale flote fără a fi nevoie de modificări enorme în infrastructură.
În prezent, Mazda investighează combustibilii sintetizați fabricați din carbon care au fost scos din atmosferă de filtre gigantice, într-un mod similar cu eforturile Porsche de e-combustibil. Carbonul este apoi combinat cu hidrogenul în amestecul potrivit pentru a-i conferi exact aceleași proprietăți ca benzina și motorina convenționale, fără a introduce carbon nou în aer.
Mazda lucrează, de asemenea, la combustibili biodiesel care sunt fabricați din materii prime durabile, cum ar fi grăsimile de microalge și uleiul de gătit uzat. Important este că aceste materii prime nu concurează cu hrana umană, ceea ce este în mod normal cazul combustibililor biodiesel.
Toate aceste inovații vor ajuta Mazda să-și atingă obiectivele climatice, potrivit companiei. Ambiția companiei este de a-și reduce emisiile de CO2 cu 50% față de nivelurile din 2010 până în 2030. De asemenea, Mazda plănuiește o neutralitate totală a emisiilor de carbon în fiecare element al afacerii sale până în 2050.