Curtea Europeană de Justiție a decis miercuri că lanțul american de fast-food McDonald’s a pierdut marca “Big Mac” în favoarea rivalului irlandez Supermac’s, scrie Financial Times.
Hotărârea a fost luată în urma unei acțiuni anterioare a Oficiului UE pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) din 2019, care a revocat înregistrarea mărcii comerciale de către McDonald, argumentând că cel mai mare lanț de fast-food din lume nu a demonstrat o utilizare reală a acesteia în perioada de cinci ani înainte de depunerea cauzei în 2017.
Miercuri, instanța UE a susținut această decizie. Decizia poate fi în continuare atacată cu recurs.
Curtea Europeană de Justiție a decis astăzi că McDonald’s nu poate folosi marca comercială atunci când este vorba de produse de pasăre, amintește radioteleviziunea publică Irlandeză.
McDonald’s a înregistrat marca în Uniunea Europeană în 1996.
Cu toate acestea, în 2017, Supermac’s a solicitat Oficiului European pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) revocarea mărcii, pe motiv că McDonald’s nu a utilizat-o în mod real în ultimii cinci ani.
În 2019, EUIPO s-a pronunțat parțial în favoarea Supermac’s, revocând înregistrarea mărcii Big Mac de către McDonald’s.
Drept urmare, Supermac’s a primit permisiunea de a utiliza denumirea Big Mac pe toate produsele alimentare pe care le vindea.
Cu toate acestea, EUIPO a precizat, de asemenea, că McDonald’s poate utiliza în continuare marca pentru sandvișurile cu pui și alte produse din carne de pasăre, precum și în legătură cu punctele de vânzare McDonald’s și drive-in-urile.
Supermac’s a contestat această decizie la Curtea Europeană de Justiție (CEJ).
În urma deciziei din 2019, Supermac’s ar fi susținut că McDonald’s a folosit marca Big Mac pentru a încerca să blocheze expansiunea companiei în Regatul Unit și în Europa.
CEJ a decis că McDonald’s va pierde marca Big Mac și în ceea ce privește produsele din carne de pasăre.
Instanța a constatat că McDonald’s nu a făcut o utilizare reală a mărcii comerciale, din nou în cadrul unei perioade continue de cinci ani în Uniunea Europeană.
Prin urmare, hotărârea anulează și modifică constatarea inițială a biroului de proprietate intelectuală al UE.
Tribunalul a constatat că McDonald’s nu a utilizat în mod real marca pentru a vinde “sandvișuri cu pui” și “alimente preparate din produse de pasăre”.
De asemenea, McDonald’s nu a utilizat în mod real marca Big Mac nici atunci când a deschis restaurante și puncte de vânzare cu autoservire.
Instanța a constatat că dovezile prezentate de McDonald’s nu indicau gradul de utilizare a mărcii în legătură cu produsele din carne de pasăre, în special în ceea ce privește volumul vânzărilor, durata perioadei de utilizare a mărcii și frecvența utilizării.