Francizaţii McDonald’s care deschid restaurante noi vor trebui în curând să plătească redevenţe mai mari, acestea urmând să fie majorate pentru prima oară în ultimele trei decenii, de la 4% la 5%, de la 1 ianuarie, transmite Reuters.
Schimbarea nu va afecta francizaţii existenţi care îşi menţin numărul actual al restaurantelor sau care cumpără un restaurant în franciză de la un alt operator.
De asemenea, nu se va aplica restaurantelor existente reconstruite sau restaurantelor transferate între membrii familiei.
Cu toate acestea, redevenţa mai mare va afecta noii francizaţi, cumpărătorii de restaurante deţinute de companie, restaurantele relocate şi alte scenarii care implică francizorul.
”În timp ce am creat industria pe care o conducem acum, trebuie să continuăm să redefinim cum arată succesul şi să ne poziţionăm pentru succesul pe termen lung, pentru a ne asigura că valoarea mărcii noastre rămâne mai puternică ca niciodată”, a declarat într-un mesaj preşedintele McDonald’s din SUA, Joe Erlinger.
De asemenea, McDonald’s va înceta să numească plăţile ”comisioane de serviciu” şi va folosi în schimb termenul ”redevenţe”, pe care îl preferă majoritatea francizorilor.
”Nu schimbăm serviciile, dar încercăm să schimbăm mentalitatea făcându-i pe oameni să vadă şi să înţeleagă puterea a ceea ce cumperi , atunci când cumperi marca McDonald’s, sistemul McDonald’s”, a spus Erlinger pentru CNBC.
Francizaţii gestionează aproximativ 95% din cele aproximativ 13.400 de restaurante McDonald’s din Statele Unite. Ei plătesc chirie, redevenţe lunare şi alte comisioane, cum ar fi comisioanele anuale pentru aplicaţia mobilă a companiei, pentru a funcţiona ca parte a sistemului McDonald’s.