MedLife raportează un profit net de 56,8 milioane lei în primele nouă luni, în scădere cu 40% față de anul trecut, după un maraton de 13 achiziții în mai puțin de 9 luni / Compania se așteaptă ca 2023 să fie un an dificil

MedLife

Compania medicală privată MedLife a încheiat primele nouă luni din acest an cu un profit net de 56,8 milioane lei, în scădere cu 40% față de anul trecut, după ce a dezvoltat în acest an organic o serie de unități noi și a trecut printr-un maraton de 13 achiziții în mai puțin de 9 luni.

Scăderea reprezintă translatarea scăderii profitului operațional în rezultatul net, spune compania. Astfel, profitul operațional a înregistrat o scădere de 34,7% în perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie 2022, comparativ cu perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie 2021, de la 146 milioane lei în 2021 la 95,4 milioane lei în perioada încheiată la 30 septembrie 2022.

În schimb, grupul MedLife a înregistrat în primele 9 luni ale anului 2022 o cifră de afaceri consolidată pro-formă în valoare de 1,3 miliarde lei, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit reprezentanților companiei, cifra de afaceri pro-formă raportată nu include două achiziții importante: Spitalul Muntenia și Grupul Provita, acestea fiind în curs de aprobare a Consiliului Concurenței.

În primele nouă luni ale anului 2022, MedLife a dezvoltat organic 7 unități noi, printre care clinici de medicină dentară, la Craiova, Ploiești și Arad, sub brandul DENT ESTET, noi hyperclinici în Târgu Mureș și Deva, și centre de nișă în Arad, Târgoviște și Craiova.

Mai mult, MedLife a închis al treilea trimestru din 2022 cu nu mai puțin de 13 achiziții bifate în mai puțin de 9 luni. Potrivit reprezentanților companiei, planurile de dezvoltare au vizat expasiunea prin achiziții cu accent pe companii cu servicii integrate, precum Medici’s sau Grupul Provita, dar și cu intenția de a consolida nișe precum oncologia, oftalmologia și mai nou, segmentul de wellness.

Printre companiile achiziționate de Grupul MedLife în ultimele 9 luni se află: Neolife, OncoCard, Medicris Oradea, Profilaxis Timișoara, Medici’s, Opticristal Brașov, Spitalul Muntenia, precum și sălile de fitness Sweat Concept și platforma digitală SanoPass.

Adițional procesului de extindere teritorială, investițiile MedLife s-au îndreptat anul acesta și către procesele de digitalizare, inovație și upgradare la nivelul echipamentelor și dotărilor medicale.

Reprezentanții MedLife se așteaptă ca 2023 să fie un an dificil din perspectivă economică, însă mizează pe faptul că piața de servicii medicale și-a dovedit reziliența de a face față mai ușor la diferite crize, comparativ cu alte industrii.

Pentru anul viitor Grupul românesc are în plan continuarea dezvoltării portofoliului de servicii, în special pe nișe, dar pe termen scurt anunță o perioadă de așezare și consolidare, ca urmare a activității intense de achiziții din ultimele luni.

„Efectele pandemiei, războiul, inflația, criza energetică – toate au venit ca un boomerang peste întreaga Europă, inclusiv peste mediul de afaceri din România. Din fericire, pe noi, MedLife, ne-a prins cu o strategie de business foarte bine conturată, și am putut să continuăm planurile de expansiune prin achiziții și dezvotare organică. Mai departe vom acționa prudent, în funcție de context și tendințele din piață. Este firesc ca după extinderea accelerată din ultimele luni să urmeze o perioadă de așezare și consolidare la nivel de grup”, a declarat Mihai Marcu, Președinte & CEO MedLife Group.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *