Ministerul Transporturilor anunță reluarea discuțiilor cu partea bulgară pentru obiective comune de infrastructură de transport, printre care continuarea lucrărilor de dragare a Dunării pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație și cinci poduri noi peste Dunăre, din care unul la Giurgiu – Ruse, cel actual construit în 1954 fiind cu o singură bandă pe sens.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Despre poduri noi la Bechet, Zimnicea, Turnu Măgurele și Călărași se discută cu partea bulgară de aproape 10 ani, încă de la inaugurarea podului de la Calafat – Vidin, construit de partea bulgară, după cum Economedia a scris aici.

„Podul Prieteniei” Giurgiu – Ruse este situat pe ruta principală spre destinațiile turistice din Bulgaria, Grecia și Turcia, de asemenea traficul comercial, de camioane este intens, cu peste 1.000 de TIR-uri din Turcia care trec frontiera rutieră.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Memorandumul semnat cu Bulgaria în martie 2019 „pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație în sectorul comun româno-bulgar al Dunării și conectivitatea de transport între ambele state” a fost deblocat, a anunțat vineri, la Ruse, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Partea română a subliniat că dorește continuarea lucrărilor de dragare a Dunării (interesul României este pentru transportul de mărfuri și persoane pe Dunăre spre și dinspre Portul Constanța), în timp ce autoritățile din Bulgaria au reluat tema unor poduri noi.

Grindeanu a punctat că prioritatea ar fi pentru un pod nou la Giurgiu – Ruse: „Discuții constructive astăzi la Ruse prin care am deblocat Memorandumul bilateral cu Bulgaria semnat în martie 2019. Am transmis clar intențiile și obiectivele României atât vicepremierului și ministrului bulgar pentru Dezvoltare Regională, Grozdan Karadjov, cât și ministrului Transporturilor și Comunicațiilor, Nikolay Sabev: este important ca partea românească a Dunării să fie navigabilă, așa cum prevede proiectul Fast Danube Autoritățile bulgare au reafirmat că doresc construirea unor poduri noi peste Dunăre, motiv pentru care am propus ca proiectul unui nou pod la Giurgiu-Ruse să fie cel asupra căruia să ne concentrăm într-o prima fază. Mai mult, am oferit sprijinul experților români pentru a ajuta partea bulgară să finalizeze Studiul de Fezabilitate necesar punerii în practică a proiectului Fast Danube”.
Un dezvoltator de infrastructură din Bulgaria care susţine realizarea unei autostrăzi de la Sud la Nord, de la Marea Egee la Marea Baltică, a publicat anul trecut şi o simulare video pentru noul pod de la Giurgiu – Ruse, mai ales că Ministerul Transporturilor din Bulgaria derulează proiectul unei autostrăzi între Veliko Târnovo şi Ruse – Giurgiu, de aproximativ 75 km.