Ministerul Transporturilor anunță reluarea discuțiilor cu partea bulgară pentru obiective comune de infrastructură de transport, printre care continuarea lucrărilor de dragare a Dunării pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație și cinci poduri noi peste Dunăre, din care unul la Giurgiu – Ruse, cel actual construit în 1954 fiind cu o singură bandă pe sens.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Despre poduri noi la Bechet, Zimnicea, Turnu Măgurele și Călărași se discută cu partea bulgară de aproape 10 ani, încă de la inaugurarea podului de la Calafat – Vidin, construit de partea bulgară, după cum Economedia a scris aici.
„Podul Prieteniei” Giurgiu – Ruse este situat pe ruta principală spre destinațiile turistice din Bulgaria, Grecia și Turcia, de asemenea traficul comercial, de camioane este intens, cu peste 1.000 de TIR-uri din Turcia care trec frontiera rutieră.
Memorandumul semnat cu Bulgaria în martie 2019 „pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație în sectorul comun româno-bulgar al Dunării și conectivitatea de transport între ambele state” a fost deblocat, a anunțat vineri, la Ruse, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Partea română a subliniat că dorește continuarea lucrărilor de dragare a Dunării (interesul României este pentru transportul de mărfuri și persoane pe Dunăre spre și dinspre Portul Constanța), în timp ce autoritățile din Bulgaria au reluat tema unor poduri noi.