Ministerul Transporturilor anunță reluarea discuțiilor cu partea bulgară pentru obiective comune de infrastructură de transport, printre care continuarea lucrărilor de dragare a Dunării pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație și cinci poduri noi peste Dunăre, din care unul la Giurgiu – Ruse, cel actual construit în 1954 fiind cu o singură bandă pe sens.
Despre poduri noi la Bechet, Zimnicea, Turnu Măgurele și Călărași se discută cu partea bulgară de aproape 10 ani, încă de la inaugurarea podului de la Calafat – Vidin, construit de partea bulgară, după cum Economedia a scris aici.
„Podul Prieteniei” Giurgiu – Ruse este situat pe ruta principală spre destinațiile turistice din Bulgaria, Grecia și Turcia, de asemenea traficul comercial, de camioane este intens, cu peste 1.000 de TIR-uri din Turcia care trec frontiera rutieră.
Memorandumul semnat cu Bulgaria în martie 2019 „pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație în sectorul comun româno-bulgar al Dunării și conectivitatea de transport între ambele state” a fost deblocat, a anunțat vineri, la Ruse, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Partea română a subliniat că dorește continuarea lucrărilor de dragare a Dunării (interesul României este pentru transportul de mărfuri și persoane pe Dunăre spre și dinspre Portul Constanța), în timp ce autoritățile din Bulgaria au reluat tema unor poduri noi.