Acţiunile Mercedes-Benz au coborât joi cu aproape 6%, după ce producătorul german de automobile a raportat o scădere a profitului şi a veniturilor, pe fondul problemelor lanţurilor de aprovizionare generate de concurenţa pe segmentul vehiculelor electrice, transmite CNBC, conform News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acţiunile listate la Frankfurt ale companiei au închis în declin cu 5,7%, consemnând cea mai proastă zi din 4 mai, potrivit datelor LSEG.

Compania a spus că s-a confruntat cu ”un mediu de piaţă redus, marcat de o concurenţă intensă a preţurilor”, în special în cazul vehiculelor electrice.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

La un apel cu analiştii cu privire la rezultate, directorul financiar Harald Wilhelm a descris piaţa vehiculelor electrice drept ”un spaţiu destul de brutal”, a informat Reuters.

Problemele survin în momentul în care unii producători auto tradiţionali vând vehicule electrice pentru mai puţin decât maşinile obişnuite cu motor cu combustie, în ciuda costurilor de producţie mai mari.

”Cu greu îmi pot imagina că actualul status quo este pe deplin durabil pentru toată lumea”, a spus Wilhelm.

Câştigurile grupului înainte de dobânzi şi impozite (EBIT) au scăzut cu 7%, până la 4,8 miliarde de euro (5,06 miliarde de dolari) în trimestrul al treilea. Veniturile au scăzut cu 1,4%, până la 37,2 miliarde de euro, sub estimarea consensului, deoarece vânzările de autoturisme au scăzut cu 5%, parţial din cauza provocărilor lanţului de aprovizionare.