Meta Platforms, proprietarul Facebook și Instagram, plănuiește o nouă rundă de concedieri și va renunța la mii de angajați chiar săptămâna aceasta, potrivit unor persoane familiarizate cu acest subiect, scrie Bloomberg.
Cea mai mare rețea de socializare din lume elimină mai multe locuri de muncă, pe lângă o reducere de 13% în noiembrie, în încercarea de a deveni o organizație mai eficientă. În runda anterioară, Meta a renunțat la 11.000 de angajați, în ceea ce a fost prima sa concediere majoră din istorie.
De asemenea, compania a micșorat echipe întregi pe care le consideră neesențiale, a relatat Bloomberg News în februarie, o mișcare care este încă în curs de finalizare și care ar putea afecta mii de angajați.
Acțiunile Meta au câștigat marți 1,7% în timpul tranzacțiilor de dinaintea pieței din New York. Acțiunile au crescut cu 54% de la începutul anului, până la închiderea de luni.
Runda iminentă de reduceri este determinată de obiective financiare și este separată de micșorarea echipelor și eliminarea unor manageri, au declarat persoanele, care au cerut să nu fie identificate discutând chestiuni interne.
Meta, care a înregistrat o încetinire a veniturilor din publicitate și și-a mutat atenția către o platformă de realitate virtuală numită metaverse, a cerut directorilor și vicepreședinților să facă liste cu angajații care pot fi concediați, au spus persoanele respective.
Un purtător de cuvânt al Meta a refuzat luni să comenteze aceste planuri.
Reducerile din noiembrie au fost o surpriză, dar o altă rundă de concedieri a fost anticipată pe scară largă de către angajații Meta. Zuckerberg a numit anul 2023 “anul eficienței” al Meta, iar compania a comunicat această temă angajaților în timpul evaluărilor de performanță, care au fost finalizate săptămâna trecută, au spus persoanele respective.
În februarie, Meta a declarat că lansează un serviciu de abonament numit Meta Verified, care va include o serie de avantaje și caracteristici suplimentare, inclusiv insigne de verificare a conturilor de Facebook și Instagram pentru cei care plătesc. Acesta va costa 11,99 dolari pe lună – 14,99 dolari dacă este achiziționat prin intermediul aplicației iOS – și se adresează în principal creatorilor de conținut.