Meta Platforms intenționează să lanseze o nouă aplicaţie de social media, în încercarea de a înlocui Twitter ca ”piaţa digitală a oraşului” la nivel mondial, transmite Reuters.
”Explorăm o reţea socială descentralizată, de sine stătătoare, pentru partajarea actualizărilor text. Credem că există o oportunitate pentru un spaţiu separat în care creatorii şi personalităţile publice pot împărtăşi actualizări în timp util despre interesele lor”, a declarat pentru Reuters un purtător de cuvânt al Meta, într-o declaraţie trimisă prin e-mail.
Aplicaţia Meta se va baza pe un cadru similar care alimentează Mastodon, un serviciu asemănător Twitter care a fost lansat în 2016.
O aplicaţie asemănătoare Twitter ar permite Meta să profite de haosul actual de la compania condusă de Elon Musk, unde reducerea costurilor a fost fulgerătoare.
Twitter s-a chinuit să-şi păstreze baza de publicitate de la preluarea de către Musk a platformei, la sfârşitul anului trecut.
Companiile şi-au retras cheltuielile pentru publicitatea pe platformă, în urma mişcării Twitter de a restabili conturile suspendate şi de a lansa o verificare a contului plătită, care a dus la uzurparea identităţii de către escroci.
Planurile Meta vin într-un moment în care cea mai mare platformă a sa, Facebook, are dificultăţi să atragă un public mai tânăr, în timp ce investiţiile sale uriaşe în metavers, o lume virtuală în care utilizatorii interacţionează şi lucrează, arată mici semne de a da roade, cel puţin pe termen scurt.
Aplicaţia sa de partajare a videoclipurilor, Instagram, se confruntă, de asemenea, cu o concurenţă acerbă, deoarece producătorii de conţinut sau influenţii de succes abandonează platforma pentru TikTok.
Nu este imediat clar când va lansa Meta noua aplicaţie. Acţiunile Meta au stagnat vineri, dar în acest an au crescut cu aproximativ 51%.