Google și Apple domină piața hărților online, taxând dezvoltatorii de aplicații mobile pentru accesul la serviciile lor de cartografiere, iar celelalte companii de tehnologie cu capitalizare mare se unesc pentru a contribui la crearea unei alte opțiuni, informează CNBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Un grup format de Meta, Microsoft și Amazon Web Services, împreună cu TomTom, face publice date care ar putea permite companiilor să își creeze propriile hărți, fără a fi nevoite să se bazeze pe Google sau Apple.

Fundația Overture Maps, care a fost înființată la sfârșitul anului trecut, a capturat 59 de milioane de “puncte de interes”, cum ar fi restaurante, repere, străzi și granițe regionale. Datele au fost curățate și formatate astfel încât să poată fi folosite gratuit ca strat de bază pentru o nouă aplicație de hărți.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Meta și Microsoft au colectat și donat datele către Overture, potrivit lui Marc Prioleau, director executiv al OMF. Datele privind locurile sunt adesea dificil de colectat și de licențiat, iar construirea de date pentru hărți necesită mult timp și personal pentru a le aduna și a le curăța, a declarat acesta într-un interviu pentru CNBC.

“Avem câteva companii care, dacă ar vrea să investească pentru a construi datele de pe hartă, ar putea”, a spus Prioleau. În loc să cheltuiască astfel de bani, a spus el, companiile întrebau: “Putem obține doar o colaborare în jurul hărții de bază deschise?”.

Overture își propune să stabilească o bază de referință pentru datele de hărți, astfel încât companiile să le poată folosi pentru a-și crea și opera propriile hărți.

Pentru multe companii, Google și Apple nu sunt ideale, deoarece nu oferă acces la datele de bază. În schimb, aceste companii permit producătorilor de aplicații să le utilizeze hărțile ca serviciu și, în multe cazuri, percep taxe de fiecare dată când harta de bază este accesată.

De exemplu, producătorii de aplicații plătesc pentru fiecare mie de căutări Google Maps prin intermediul unei interfețe de programare a aplicațiilor (API). Apple permite accesul gratuit la Apple Maps pentru dezvoltatorii de aplicații native, dar dezvoltatorii de aplicații web trebuie să plătească.

“Acest lucru funcționează pentru o mulțime de oameni, dar nu și pentru alții”, a spus Prioleau.

Overture oferă doar datele de bază ale hărților, lăsând la latitudinea companiilor să își construiască propriul software pe baza acestora.