Meta a anunțat că va înceta să mai vândă și să afișeze reclame politice în Uniunea Europeană începând din octombrie, ca răspuns la reglementările viitoare ale UE privind publicitatea politică, potrivit TechCrunch.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Numind cerințele legislației „inaplicabile”, gigantul tech a scris într-o postare pe blog că legea, denumită Transparență și Țintire a Publicității Politice (TTPA), introduce „obligații semnificative și suplimentare pentru procesele și sistemele noastre, care creează un nivel imposibil de complexitate și incertitudine juridică pentru agenții de publicitate și platformele care operează în UE”.

Adoptată de Comisia Europeană în 2024, TTPA impune companiilor care vând reclame să eticheteze clar reclamele politice; să furnizeze informații despre sponsorul acestora, alegerile sau referendumul la care se referă, cât a costat reclama și ce mecanisme de targetare au fost folosite.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Legea mai prevede că datele colectate pentru a difuza reclame politice pot fi folosite doar dacă persoana sau entitatea și-a dat consimțământul pentru utilizarea lor în scopuri de publicitate politică și interzice utilizarea anumitor tipuri de date personale, precum informațiile care ar putea dezvălui originea rasială sau etnică sau opiniile politice ale unei persoane pentru crearea de profiluri.

Aceste cerințe par însă prea dificile pentru Meta, care își obține majoritatea veniturilor din publicitate. Compania a declarat că a consultat în mod extins UE, dar a ajuns la concluzia că ar trebui fie să-și modifice serviciile pentru a oferi un tip de publicitate care „nu funcționează pentru agenții de publicitate sau utilizatori”, fie să înceteze complet oferirea acestor reclame.

„Vedem din nou cum obligațiile de reglementare elimină efectiv produse și servicii populare de pe piață, reducând opțiunile și concurența”, a scris Meta.

Google, un alt gigant al publicității care a anunțat și el că va înceta să mai vândă reclame politice în UE, a ridicat puncte similare, argumentând că legea aduce provocări operaționale semnificative și incertitudine juridică.

Aceasta este cea mai recentă confruntare dintr-o serie de dispute între UE și Big Tech, în condițiile în care blocul încearcă să limiteze influența și puterea acestor platforme. Companiile tech se luptă cu Legea privind Inteligența Artificială a UE, aplicarea regulilor de concurență, reglementările privind urmărirea reclamelor și altele.