Metrou de la Gara de Nord la Gara Progresu: Primăria Sectorului 4 va lansa licitația pentru execuția celor 14 stații ale M4 Gara de Nord 2 – Filaret – Progresu până la sfârșitul lunii și solicită o finanțare nerambursabilă de 2,5 miliarde euro

M 4

Licitația pentru execuția Magistralei de Metrou M4 Gara de Nord – Filaret – Gara Progresu va fi lansată până la sfârșitul lunii, estimează Primăria Sectorului 4, care derulează proiectul în cadrul unui parteneriat cu Minsterul Transporturilor/Metrorex. Este modelul proiectului stației Tudor Arghezi pe M2 Berceni – Pipera, stație pe care a construit-o Primăria Sectorului 4, iar Metrorex a acordat asistența și a devenit beneficiarul lucărilor contractate de autoritatea locală.

Inițial, proiectul prelungirii M4 Gara de Nord – Filaret era inclus în PNRR cu finanțare de 300 milioane euro pentru lucrări la structuri, dar, ca urmare a întârzierilor, finanțarea de 300 de milioane de euro a fost transferată la M6 pentru primele șase stații Gara de Nord – Băneasa.

Primăria Sectorului 4, ca lider de proiect, alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex, Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 5 a depus cererea de finanțare europeană pentru a primi 2,5 miliarde de euro, finanțare europeană (n.r. Ministerul Transporturilor are acceptată finanțarea M4 prin Programul Transporturi 2021-2027).

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Conform estimărilor specialiștilor angrenați în derularea acestui obiectiv de investiții, până la finalul lunii februarie a.c., va fi lansată în S.I.C.A.P. și procedura de licitație publică pentru proiectare și execuție. Câștigătorul/câștigătorii acestei proceduri va/vor avea la dispoziție un termen de opt luni pentru derularea primei faze de proiectare, astfel încât construcția efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, într-un interval de maximum 60 de luni, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât și cele de construire. Potrivit studiilor de specialitate deja întocmite, traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 11 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov. Astfel, trenul de metrou va pleca de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, va parcurge intersecția cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, va trece prin fața Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, pe Șoseaua Viilor. Va ajunge în intersecția de la Eroii Revoluției, va continua pe Șoseaua Giurgiului, iar la intersecția cu strada Bercenarului, va urma strada care duce la Gara Progresul și va ajunge cu ultima stație în fața Gării Progresul. De aici, trenul se va retrage într-un depou nou și modern, ce va fi deservit de o parcare park&ride, arată Primăria Sectorului 4.

Toate cele 14 stații ale noului traseu (Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresul) vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități. Totodată, stațiile vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, înclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.

„Sectorul 4 și-a asumat acest proiect deosebit de important și sunt convins că, alături de partenerii noștri, vom putea oferi oamenilor încredere și predictibilitate. Încredere că lucrările se vor desfășura fără să le afecteze semnificativ modul de viață și speranța că, într-un interval de timp rezonabil, toți cei care intră zilnic în București dinspre localitățile învecinate Sectorului 4 pot ajunge mai ușor, mai repede și mai ieftin în centrul orașului folosind metroul, un mijloc de transport ecologic și nepoluant. Investiția în infrastructura de metroureduce din timpii petrecuți de oameni în drum către serviciu, reduce poluarea și devine pol de dezvoltare ce aduce în zonă investitori, aduce investiții generatoare de venituri ce se traduc, în final, în locuri de muncă bine plătite și în general, într-un trai mai bun pentru toți bucureștenii”, declară Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Pentru M7, Primăria Sectorului 5 a preluat de la Ministerul Transporturilor proiectul pentru studiul de fezabilitate al magistralei de metrou Piața Unirii – Rahova – Bragadiru, spunea în vara anului trecut Rareș Hopincăz, city-managerul Sectorului 5, în prezent prefect al Capitalei. Negocierea pentru preluarea proiectului a durat 6 luni și a fost foarte complicată, a explicat Rareș Hopincă.

„Pentru Magistrala M7 (Unirii – Rahova) după șase luni de discuții intense cu Ministerul Transporturilor am ajuns la un consens și vom face studiul de fezabilitate pentru metroul de la Piața Unirii până la Bragadiru. Ne asociem și cu Consiliul Județean Ilfov așa cum a fost și modelul din sectorul 4 cu Magistrala M2 (n.r Berceni, extindere în Ilfov). Sigur că reacțiile pe care le-am primit de la cetățeni, de pe rețelele de socializare au fost extrem de sceptice, că va fi gata peste două generații. Nu știu că va fi peste o generație sau trei, pentru că trebuie să identificăm și sursa concretă de finanțare. Dar o certitudine o avem cu toții, că un proiect se termină dacă începe de undeva și parcurge toate riscurile, vulnerabilitățile oricărui tip de proiect mare cum este acesta”, arată Hopincă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ale dracului proiecte!😪
    Au incremenit in proiect si acum cu inceperea campaniei electorale pac s-au trezit din moarte clinică!😁

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.