Metroul din Belgrad va fi construit cu tehnologie chineză. Directorul JKP „Beogradski metro i voz”, Andreja Mladenović, a declarat că mașinile TBM, așa-numitele „cârtițe”, care vor fi livrate în Serbia în a doua jumătate a anului 2026, sunt fabricate special pentru condițiile de sol din Belgrad și a adăugat că lucrările la metrou se vor ridica la cel mai înalt nivel posibil, scrie Politika, conform Rador Radio România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mladenović a spus pentru Tanjug, după vizita la fabrica CRHCHI din orașul Changsha, că mașinile TBM vor săpa, în prima fază a construcției metroului, 11 kilometri de tuneluri subterane dintr-un total de 15 kilometri de traseu cu 15 stații.

„Este o mare satisfacție pentru mine că, împreună cu reprezentanții companiei PowerChina și cu partenerii lor locali, am putut să vizitez fabrica în care se produc cele două mașini de săpat tuneluri (TBM) destinate primei faze a metroului din Belgrad”, a precizat el.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Mladenović a subliniat că contractul pentru producerea celor două TBM-uri a fost semnat în luna mai, iar mașinile vor fi finalizate anul viitor și livrate Belgradului în a doua jumătate a lui 2026.

„Astăzi putem vedea părți ale mașinilor aflate în producție, iar echipele noastre de experți vor participa în ianuarie la testele finale, care reprezintă etapa-cheie înainte de livrare”, a spus Mladenović.

El a reamintit că firma chineză CRCHI a produs până acum peste 1.700 de TBM-uri cu care au fost săpați peste 6.000 de kilometri de tuneluri în întreaga lume, ceea ce, a subliniat el, inspiră încredere în calitatea și fiabilitatea echipamentelor destinate Belgradului.

„Suntem foarte mulțumiți că avem un asemenea partener, iar cooperarea Serbiei și Chinei în acest proiect reprezintă un mare impuls pentru dezvoltarea Belgradului și a economiei sârbe”, a subliniat Mladenović.

Directorul general al companiei CRCHI, He Jongđung, a declarat că mașinile TBM produse de compania lor sunt utilizate în peste 35 de țări din lume și că experiențele sunt satisfăcătoare și de nivel înalt.

„Sunt folosite în numeroase țări din întreaga lume, precum China, România, Polonia și Egipt”, a precizat el.

Delegația JKP „Beogradski metro i voz” a vizitat astăzi secțiile de producție ale fabricii Companiei pentru Industria Construcțiilor Feroviare din China (CRCHI), responsabilă de fabricarea TBM-urilor pentru metroul belgrădean.

Aceste mașini, cunoscute și sub denumirea de „cârtițe”, sunt esențiale pentru săparea tunelurilor și reprezintă una dintre cele mai importante investiții în tehnologie modernă din cadrul proiectului.

Ambele TBM-uri vor fi aduse la Belgrad în a doua jumătate a anului 2026, moment în care va începe cea mai dificilă și cea mai importantă fază a construcției metroului.

Această etapă a vizitei în China este importantă, deoarece JKP „Beogradski metro i voz” se va familiariza la fața locului cu întreaga metodologie, detaliile și procedurile de fabricație a mașinilor.

Han Jiping: Metroul din Belgrad – un proiect extrem de important

Șeful de proiect al Liniei 1 a Metroului din Belgrad, Han Điping, a declarat astăzi că proiectul metroului din Belgrad este extrem de important pentru compania „PowerChina”, deoarece, a spus el, un astfel de proiect este așteptat de cetățenii Serbiei de zeci de ani.

După vizita la mașina TBM împreună cu delegația JKP „Beogradski metro i voz” în orașul chinez Changsha, el a spus că, odată ce toate componentele mașinii vor fi finalizate și testate, aceasta va fi transportată în Serbia pe cale rutieră și navală. Potrivit lui, din momentul sosirii mașinii în țară și până la prima lansare sunt necesare două până la trei luni.

„Compania noastră are multă experiență în acest domeniu. În prezent, numai pe teritoriul Chinei utilizăm 51 de mașini TBM, iar planul este să achiziționăm încă 130 de mașini TBM de diferite tipuri. În acest moment, pe teritoriul Chinei, mașinile noastre TBM sapă 260 de kilometri de tuneluri”, a adăugat el.

Sursa foto: Kirill Makarov | Dreamstime.com