Metrou la Cluj-Napoca: Boc semnează cel mai mare contract din Transporturi. Cât costă, cine sunt constructorii și când va fi gata magistrala „la cheie“

Gulermak Metrou Istanbul

Contractul pentru proiectarea și execuția metroului de la Cluj-Napoca, cel mai mare contract din transporturi, se semnează joi, 25 mai, la ceremonia oficială programată începând cu ora 15.00 la primăria Clujului urmând să participe premierul Nicolae Ciucă și vice-premierul, ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Informația pe scurt

Magistrala de metrou M1, prima linie din afara Bucureștiului, are 21 de stații, costă 9 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei fonduri din PNRR, iar termenul de realizare este de 8 ani, cu 12 luni pentru etapa de proiectare și 7 ani pentru execuție. Constructor este Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada. Primăria Cluj-Napoca este la a treia licitație a contractului pentru supervizarea lucrărilor și așteaptă ofertele până pe 8 iunie (termen prelungit).

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Contract la cheie. Gulermak a lucrat la Metroul din Istanbul, Dubai și Varșovia

Spre deosebire de contractele Metrorex de la București, primăria Cluj a ales varianta unui contract la cheie: structuri, tuneluri, finisaje, instalații și automatizare. Gulermak va aduce la Cluj echipa care a lucrat la metroul din Dubai, potrivit publicației ClubFeroviar.

Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj. Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:

– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;

– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVADurata totală a contractului este de 96 de luni”, arată Primăria Cluj-Napoca.

„Cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcția metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului. În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”, afirma pe 29 decembrie 2022, Sorin Grindeanu la semnarea contractului de finanțare.

Magistrala de Metrou M1 din Cluj Napoca și Magistrala M4 Gara de Nord – Filaret sunt cele două proiecte de metrou cu finanțare din PNRR (câte 300 de milioane de euro), dar ambele întârziate, ba chiar pentru M4 Comisia Europeană va aproba transferul banilor pe M 6 Gara de Nord-Băneasa (contractul Alsim Alarko).

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti. „Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Și uite așa se.favorizeaza unele orașe din Romania pe banii statului.Felicitari

  2. Lucrarile de refacere a podului peste Somes de la strada Decebal a durat 2 ani … 😛

  3. Am sa fiu avocatul diavolului aici: dar chiar are nevoie Clujul de metrou? Se puteau gasi solutii muuuuuult mai ieftine si mai practice pt un oras de 11km pe lungime si 5 pe latime.
    Densitatea populatiei este de 1800 loc/km2 spre deosebire de Bucuresti care este de 8600 loc/km2.
    Au sa plateasca clujenii pe nas la proiectul de vanitate al lui Boc. Vorbim in 10 ani.

    • Ce sa plateasca clujenii ???
      –Poate biletul de transport , !1 Da este normal . Dar investitia este cu fonduri UE , guvern si primarie ! In rest spor la treaba ,caci este mare nevoie de metrou la Cluj Napoca !

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.