Primăria Cluj-Napoca a lansat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la Magistrala de Metrou M1, valoarea contractului de supervizare fiind de 211 milioane lei, majorat cu peste 50 de milioane lei față de procedura anterioară. Serviciile de supervizare înseamnă, practic, consultanță pe durata contractului de proiectare, execuție și garanție (156 luni).
Contractul de aproape 9 miliarde lei care va fi semnat cu Gulermak (Turcia) este cea mai mare investiție din Transporturi (ca valoare peste Lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania), iar contractul de supervizare, cel mai scump de până acum. Doar cele șase loturi ale Magistralei CFR Craiova – Caransebeș depășesc împreună 10 miliarde lei, dar licitate separat. Prima licitație avea o valoare de 125 milioane lei, a doua, anulată pe 28 februarie 2023, între 125 și 140 milioane lei, iar ultima procedură, a treia, o valoare fixă de 211 milioane lei.
„Servicii de supervizare proiect (consultanță) aferente obiectivului de investitii: „PROIECTARE ȘI EXECUȚIE LUCRĂRI DE INFRASTRUCTURĂ (STRUCTURĂ DE REZISTENȚĂ, CALE DE RULARE, FINISAJE, SISTEME DE INSTALAȚII), AUTOMATIZARE TRAFIC, RACORDARE ALIMENTARE CU ENERGIE ELECTRICĂ AFERENTE OBIECTIVULUI DE INVESTIȚIE „TREN METROPOLITAN GILĂU – FLOREȘTI – CLUJ-NAPOCA – BACIU – APAHIDA – JUCU – BONȚIDA – ETAPA I A SISTEMULUI DE TRANSPORT METROPOLITAN RAPID CLUJ: MAGISTRALA I DE METROU ȘI TREN METROPOLITAN, INCLUSIV LEGĂTURA DINTRE ACESTEA. COMPONENTA 1. MAGISTRALA I DE METROU CLUJ” conform cerintelor caietului de sarcini anexat. Valoarea estimata totala a acestor servicii este de 211.576.745,66 lei fara TVA”, arată procedura din SEAP.
Potrivit documentației, prețul ofertei reprezintă 40% din punctajul ofertei, iar experiența tehnică 60. Ofertele pot fi depuse până la 23 mai.
Contractul de aproape două miliarde de euro pentru proiectarea și execuția magistralei M1 la Cluj-Napoca poate fi semnat cu Asocierea Gulermak – Alstom după ce contestația Dogus a fost respinsă. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins pe 7 aprilie, pe fond, contestația Dogus, iar Primăria Cluj-Napoca este „obligată” să semneze cel mai mare contract din Transporturi, fără a mai aștepta o eventuală contestație la Curtea de Apel București. Gulermak a construit 17,5 km de linie la metroul din Istanbul și la linia din Dubai.
Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.
Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR. Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti. „Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.