Metrou la Cluj-Napoca: Primarul Emil Boc poate semna cu Gulermak contractul de aproape două miliarde de euro / Prin PNRR vin 300 de milioane de euro pentru primele 9 stații

Gulermak Metrou Istanbul

Contractul de aproape două miliarde de euro pentru proiectarea și execuția magistralei M1 la Cluj-Napoca poate fi semnat cu Asocierea Gulermak – Alstom după ce contestația Dogus a fost respinsă. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins vineri, 7 aprilie, pe fond, contestația Dogus, iar Primăria Cluj-Napoca este „obligată” să semneze cel mai mare contract din Transporturi, fără a mai aștepta o eventuală contestație la Curtea de Apel București. Gulermak a construit 17,5 km de linie la metroul din Istanbul și la linia din Dubai.

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local. A doua ofertă a fost depusă de Asocierea Dogus – Siemens.

Finanțarea din PNRR de 300 de milioane Euro este pentru structura primelor 9 stații cu termen de finalizare august 2026.

Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj. Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:

– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;

– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVADurata totală a contractului este de 96 de luni”, arată Primăria Cluj Napoca.

Este cel mai mare contract de finanțare de până acum, a transmis, pe 29 decembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcția metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului. În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”, afirma Sorin Grindeanu.

Comentarii

    • Nu stiu ce vorbesti. Si daca vine un nou primar trebuie sa implineasca contractele semnate. Nu i ca si cum dai 9m de euro sa faci metrou si dupa alt primar opreste proiectul ca sa se piarda banii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *