Toate segmentele din autostrada A7 și cele două capate din autostrada A8 pentru care s-a pierdut finanțarea din PNRR au buget asigurat și vor continua, a arătat Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru. Acesta a recunosc că, ceea ce încă nu s-a perfectat, este schema de finanțare intregată pentru proiectele metroului din București și pentru cel din Cluj. Pentru acestea, se va putea merge pe niște bani din fondurile de coeziune, a arătat Ministrul, însă deocamdată nu este clar de unde vor fi finanțate proiectele până se intră pe următoarele fonduri ale UE din exercițiul 2028-2035. Miza este ca proiectele „măcar să înceapă etapizat” până atunci, transmite Actualdecluj.ro. Publicația menționează că viceprimarul Dan Tarcea a recunoscut, în 24 septembrie, într-o emisiune locală la cluj24.ro că singura problemă a metroului din Cluj este finanțarea.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
”Ceea ce cred că este important este că în acest moment există o împărţire între PNRR, Programul de transport, politica de coeziune şi noul angajament şi finanţarea pe care o avem pe SAFE, astfel încât absolut toate segmentele de pe autostrada A7 şi A8, care erau vizate (de pierderea fondurilor PNRR -n.red.), sunt prinse cu finanţare, deci vor continua”, a arătat Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Dragoş Pîslaru.
Oficialul a menționat că există cele două proiecte de metrou, unul la Cluj şi unul la Bucureşti, pentru care încă nu s-a stabilit, integral, cum se vor finanța în continuare. ”Acum ce facem este să încercăm să le asigurăm zona de etapizare pe partea de coeziune. Politica de coeziune îţi permite să etapizezi şi să poţi să-l duci inclusiv în perspectiva financiară viitoare, vorbim aici de 2028-2035. Vestea bună pe care o pot da este că împreună cu Ministerul Transporturilor încercăm să găsim acea secvenţă prin care lucrările măcar să înceapă, urmând să fie etapizate, astfel încât să putem asigura o finanţare permanentă pentru dezvoltarea acestui proiect. Sunt încă detalii legate de structurarea finanţării, pentru că cumva trebuie să arăţi de la început cum se finanţează integral. Putem pleca cu nişte bani europeni din coeziune, trebuie după aceea să vedem cu ajutorul BEI sau a altor surse de finanţare până când trecem pe perspectiva financiară anuală viitoare”, a declarat în 22 septembrie, la emisiunea România Politică de la Prima News, Dragoș Pîslaru.
„Există soluții pentru fiecare problemă de teren. Singura problemă reală este finanțarea”, a recunoscut în 24 septembrie, într-o emisiune cluj24.ro și viceprimarul Dan Tarcea, referitor la proiectul metroului din Cluj. În cazul acestuia, oficialii Primăriei Cluj au anunțat de la fața locului în 11 august că „metroul a intrat în subteran”, după ce constructorii au început să foreze între două stații din Florești și să înceapă o săpătură pentru o viitoare amenajare a puțului de lansare unde să se monteze TMB-urile („cârtițele”) care vor săpa galeriile subterane.