Metrorex va semna cu SOMET contractul de 1,6 miliarde lei pentru șină, instalații și automatizare pe Magistrala M6 Gara de Nord-1 Mai – Aeroport Otopeni. Oferta Asocierii SOMET (Leader) – Theda Mar – UTI – TIAB – Salcef a fost declarată conformă, marți, 17 decembrie 2024, conform datelor publice pe care le-a verificat Economedia.
Contractul pentru șină și instalații a fost relansat în licitație în iulie 2024, iar Asocierea condusă de constructorul SOMET (România) a depus singura ofertă. Somet a lucrat pe M4, la contractul pentru prelungirea M2 Pipera – Berceni cu stația nouă Tudor Arghezi și face parte din Asocierea condusă de Gulermak care a început lucrările pe secțiunea II Băneasa – Otopeni a M6.
Lucrările pentru prima secțiune (tronsonul de sud) Gara de Nord – Băneasa (stația Tokyo) au început în urmă cu un an cu Asocierea Alsim Alarko – Makyol, iar pentru secțiunea de Nord, tot cu 6 stații, Gulermak a început execuția stației I.C. Brătianu, de lângă Otopeni. Contractul cu o durată de 44 luni pentru șină, instalații și automatizare este esențial pentru punerea în circulație în 2028 a Magistralei, singura necunoscută fiind materialul rulant necesar operării Magistralei cu 12 stații.
„Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, instalații electromecanice și telecomunicații, Cale de rulare în staţii şi tuneluri: – Staţii: 1 Mai stație existentă, Pajura, Expoziției, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. – Tunel: 1 Mai – Aeroport Otopeni, – Galerii la conexiunea cu stația existentă 1 Mai și la stațiile Expoziției, stația Tokyo, stația Bruxelles și stația Aeroport Otopeni”, se arată în SEAP
Pentru prima secțiune a M6, contractul cu Alsim Alarko – Makyol (constructor care a lucrat pe Autostrada A0 București) este finanțat din PNRR, iar pentru secțiunea II, Gulermak (constructorul metroului de la Cluj) finanțarea este asigurată parțial din creditul de peste 1,5 miliarde lei de la Guvernul Japoniei accesat în urmă cu peste 10 ani.
În septembrie 2024, Metrorex transmitea pentru Economedia că licitația pentru cele 12 rame de metrou necesare operării M6 va fi lansată până la finalul anului, dar potrivit datelor publice din prezent procedura de achiziție încă nu a fost lansată.