Primăria Cluj Napoca a prelungit până pe 22 august termenul -limită pentru depunerea ofertelor la contractul de proiectare și execuție a Magistralei M 1 de metrou, aceasta fiind a patra amânare pentru depunerea candidaturilor la contractul de 1,3 miliarde Euro, din care 300 de milioane de Euro finanțare prin PNRR. În SEAP, termenul stabilit pentru evaluarea ofertelor este 30 noiembrie. În funcție de numărul candidaturilor și eventualele clarificări /contestații, termenul pentru desemnarea câștigătorilor ar putea să fie amânat.
Licitația pentru proiectarea și execuția liniei M 1 cu 19 stații și un depou a fost lansată pe 16 martie și avea termen inițial 8 mai, iar după trei amânări se stabilise data de 8 iulie. Ultima prelungire, cu aproape o lună și jumătate vine la solicitarea constructorilor interesați, având în vedere complexitatea proiectului, a explicat Primarul Emil Boc. Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR. Pentru Linia M 4 Gara de Nord-Filaret ( structura pentru primele șase stații) licitația ar urma să fie lansată până la sfârșitul anului, acesta fiind cel mai întârziat contract de infrastructură cu finanțare prin PNRR.
Spre deosebire de contractele pentru metroul din București, licitația pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca este un contract „la cheie” care include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până la instalații, finisaje și automatizare. Totodată sistemul de siguranță și automatizare a circulației trebuie să permită nivelul de automatizare „GoA4” (driverless) adică rame fără mecanic de tren.
Pentru M1 Cluj-Napoca sunt prevăzute și 16 rame noi. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380/540 locuri.
Traseul liniei de metrou ușor (metro light MTR-L) este următorul:
Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.
Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) Europa Unită -Sfânta Maria este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR.