Startul lucrărilor la metroul din Cluj-Napoca a fost dat în luna iunie, în plină campanie electorală pentru alegerile locale. Șantierul nu are un progres vizibil pentru că, explică primarul Emil Boc, în prezent se intervine doar pentru devierea rețelelor de utilități, scrie Rador Radio România.
În privința lucrărilor la metrou, acestea au început, acum se derulează lucrările de deviere de utilități și de pregătire a infrastructurii, astfel încât, așa cum este în grafic în toamnă, să fie aduse acele utilaje care vor lucra în subteran. E vorba de aceste ”cârtițe”, vor fi două, pentru că sunt două tunele, dus-întors, și care practic în toamnă vor ajunge la Cluj, urmând ca după aceea să fie pregătită intrarea în subteran.
În toamna acestui an vor fi aduse utilajele care vor realiza cele două galerii de metrou.
Aceste cârtițe, cum sunt denumite, vor începe săpăturile cel mai devreme în luna decembrie a acestui an. Viceprimarul Dan Tarcea arată că odată ce va demara amenajarea tunelelor, utilajele vor lucra fără pauză până când săpătura va fi terminată: La sfârșitul lunii septembrie- octombrie, aceste ”cârtițe” ar trebui să ajungă în România, după care există un termen de aproximativ trei luni de montare și atunci va fi momentul în care aceste ”cârtițe” vor putea să intre în pământ. În momentul în care ele vor intra în pământ, efectiv la săpătură, vor avea un spor între 8 și 15 metri de tunel pe zi. Aceste ”cârtițe” trebuie să lucreze în continuu pentru că ele sunt foarte grele, au aproximativ 300 de tone, iar în momentul în care se opresc există riscul să se scufunde și să nu mai poată să continue.
Prima etapă a lucrărilor la metrou va fi finanțată din Programul Național de Redresare și Reziliență și prevede amenajarea liniei subterane din Florești până în zona Primăriei Cluj- Napoca. Investiția va continua apoi din alte fonduri europene și se preconizează că metroul va circula la Cluj în anul 2031.