Startul lucrărilor la metroul din Cluj-Napoca a fost dat în luna iunie, în plină campanie electorală pentru alegerile locale. Șantierul nu are un progres vizibil pentru că, explică primarul Emil Boc, în prezent se intervine doar pentru devierea rețelelor de utilități, scrie Rador Radio România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În privința lucrărilor la metrou, acestea au început, acum se derulează lucrările de deviere de utilități și de pregătire a infrastructurii, astfel încât, așa cum este în grafic în toamnă, să fie aduse acele utilaje care vor lucra în subteran. E vorba de aceste ”cârtițe”, vor fi două, pentru că sunt două tunele, dus-întors, și care practic în toamnă vor ajunge la Cluj, urmând ca după aceea să fie pregătită intrarea în subteran.

În toamna acestui an vor fi aduse utilajele care vor realiza cele două galerii de metrou.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Aceste cârtițe, cum sunt denumite, vor începe săpăturile cel mai devreme în luna decembrie a acestui an. Viceprimarul Dan Tarcea arată că odată ce va demara amenajarea tunelelor, utilajele vor lucra fără pauză până când săpătura va fi terminată: La sfârșitul lunii septembrie- octombrie, aceste ”cârtițe” ar trebui să ajungă în România, după care există un termen de aproximativ trei luni de montare și atunci va fi momentul în care aceste ”cârtițe” vor putea să intre în pământ. În momentul în care ele vor intra în pământ, efectiv la săpătură, vor avea un spor între 8 și 15 metri de tunel pe zi. Aceste ”cârtițe” trebuie să lucreze în continuu pentru că ele sunt foarte grele, au aproximativ 300 de tone, iar în momentul în care se opresc există riscul să se scufunde și să nu mai poată să continue.

Prima etapă a lucrărilor la metrou va fi finanțată din Programul Național de Redresare și Reziliență și prevede amenajarea liniei subterane din Florești până în zona Primăriei Cluj- Napoca. Investiția va continua apoi din alte fonduri europene și se preconizează că metroul va circula la Cluj în anul 2031.