Metroul va veni mai des în stații, odată cu începutul școlii. Metrorex anunță că reduce timpii de așteptare și că va fi reluată gradual curățenia trenurilor

metrorex, metrou Sursa foto: Facebook/ Metrorex

După mai mult de două luni în care bucureștenii s-au înghesuit pe peroane și în ramele de metrou, pentru că aveau de așteptat până la 18 minute în stații din cauza numărului redus de trenuri în circulație, Metrorex anunță că reduce timpii de așteptare, odată cu terminarea concediilor, începutul școlii și revenirea aglomerației.

Intervalele de succedare a trenurilor se vor micșora, iar circulația trenurilor de metrou se va desfășura astfel, potrivit companiei:

  • Magistrala 1: 7-8 minute
  • Magistrala 2: 4 minute
  • Magistrala 3: 7-8 minute
  • Magistrala 4: 7 minute
  • Magistrala 5: 6 minute (12 minute relația Romancierilor – Valea Ialomiței/ Râul Doamnei)

Compania mai transmite că activitățile de curățenie a trenurilor de metrou vor fi reluate gradual de către prestatorul de servicii de mentenanță și salubritate.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Din 11 iulie, Alstom România, firma care asigură serviciile de mentenanță la metrou, a redus cu 50% serviciile de mentenanță pentru că Metrorex nu a plătit o datorie totală de aproximativ 160 de milioane lei, lăsând în circulație doar 35 din cele aproape 60 de rame corespunzătoare programului de vară, iar din 16 august numărul trenurilor a crescut cu 6 până la 41 de rame. (n.r Metrorex are 82 de trenuri de metrou). Nu este clar numărul de trenuri care circulă acum.

Creșterea numărului de trenuri vine la circa trei săptămâni de la rectificarea bugetară, când Ministerul Transporturilor a primit fonduri suplimentare inclusiv pentru majorare de capital la Metrorex, singura variantă pentru plata datoriei către Alstom România.

Recent, întrebat despre situația de la metrou, Grindeanu a recunoscut că în cele 9 luni de mandat nu a circulat cu metroul, dar a spus că știe problemele și disconfortul călătorilor și a dat vina pe fostul ministru, Cătălin Drulă în mandatul căruia compania Metrorex nu a avut buget aprobat.

„…Nu merg nici cu yacht-ul. Nu merg cu metroul pentru că în zona unde locuiesc nu este metrou, dar asta nu înseamnă că nu știu problemele. Anul 2021 a fost un an de excepție, pentru că am văzut, cu toții răngi la metrou, dar 2021 a fost și primul an în care această companie nu a avut buget aprobat până la sfârșitul anului, un an fără buget, dincolo de show. În lipsa bugetului cei care asigură mentenanța au facturat, datorii de aproape 200 de milioane de lei. Disconfortul bucureștenilor înseamnă aceste datorii neplătite. Cu toate acestea am prevăzut sume de bani către metrou, dar nu mai vreau să acționăm așa, e ca un șantaj. Disconfortul bucureștenilor este ca o presiune pentru Guvern pentru a plăti toate aceste minusuri…În perioada următoare, ca să fiu foarte exact, prin sumele pe care le-am prevăzut la rectificare vom achita datoriile pe care Metroul le are către firma de mentenanță din mărețul an 2021”, a precizat Grindeanu.

Totodată, Grindeanu a reluat tema trecerii Companiei Metrorex din subordinea Ministerului Transporturilor la Primăria Generală pentru asigurarea unui sistem integrat de transport în comun. Transferul este totuși, imposibil Municipalitatea având oricum datorii mari pentru subvenții la transportul cu STB și termoficare. Practic, PMB nu poate susține financiar o companie cu 6.000 de angajați, chiar dacă ar primi subvenție de la Guvern.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: