Gigantul tehnologic Microsoft și-a cerut scuze după ce mii de oameni din întreaga lume au raportat probleme cu produsele sale, de la serviciul de e-mail Outlook la jocul de succes Minecraft, scrie BBC.
Downdetector, care urmărește site-urile web, a arătat că mii de persoane au raportat probleme marți după-amiază.
Incidentul are loc la mai puțin de două săptămâni după ce o pană IT globală majoră a lăsat inaccesibile peste opt milioane de computere care foloseau sisteme Microsoft, afectând asistența medicală și călătoriile, în urma unei actualizări defectuoase a software-ului de către firma de securitate cibernetică CrowdStrike.
Microsoft a declarat că a implementat o soluție pentru această problemă, care “arată îmbunătățiri”, și că va monitoriza situația “pentru a asigura recuperarea completă”.
Dar a spus pe contul Azure, divizia sa de cloud, că nu are “o estimare de timp” pentru cât timp va dura rezolvarea problemei.
Gigantul tehnologic a declarat anterior că “investighează rapoartele privind problemele de conectare la serviciile Microsoft la nivel global”.
“Ne cerem sincer scuze pentru neplăcerile create”, a spus acesta într-o postare pe X, fostul Twitter.
“Experții noștri investighează în prezent situația pentru a o rezolva cât mai curând posibil”.
Acest lucru se întâmplă cu câteva ore înainte ca Microsoft să își anunțe ultimele rapoarte financiare la 2230 BST.
O alertă pe site-ul web al gigantului tehnologic privind starea serviciilor a indicat că întreruperea a afectat Microsoft Azure – platforma de cloud computing din spatele multora dintre serviciile sale – și Microsoft 365, care include sisteme precum Microsoft Office și Outlook.
De asemenea, a enumerat sistemele sale cloud Intune și Entra ca fiind printre cele afectate.
“Pare ușor suprarealist faptul că ne confruntăm cu o nouă întrerupere gravă a serviciilor online de la Microsoft”, a declarat profesorul Alan Woodward, expert în securitate informatică.
“Vinovatul pare să fie infrastructura de rețea, dar ați fi sperat că, în cazul unor sisteme atât de importante bazate pe cloud, nu ar exista un singur punct de defecțiune. Te-ai aștepta ca infrastructura de rețea a Microsoft să fie la adăpost de bombe.”
Cine a fost afectat?
Întreruperea pare să fi afectat și alte servicii care se bazează pe platformele Microsoft, Cambridge Water fiind printre cei afectați.
“Din cauza unor probleme la nivel mondial cu Microsoft Azure, o problemă cu site-ul nostru afectează mai multe servicii, inclusiv MyAccount și PayNow”, a declarat aceasta într-o postare pe X.
HM Courts and Tribunals Service – care este responsabil pentru administrarea instanțelor și tribunalelor penale, civile și de familie din Anglia și Țara Galilor – a declarat că a fost conștient de problemele cu “mai multe servicii online”.
Unii clienți ai NatWest au raportat, de asemenea, probleme.
Un purtător de cuvânt a declarat pentru BBC: “Suntem conștienți de faptul că unii clienți au întâmpinat dificultăți în accesarea paginilor noastre web astăzi. Acest lucru a fost legat de problemele raportate de Microsoft Azure care a afectat unele servicii Microsoft la nivel global.
“Problema a fost acum rezolvată și paginile noastre web funcționează normal. Ne cerem scuze clienților pentru orice inconveniente cauzate.”
Între timp, echipa olandeză de fotbal FC Twente a postat pe Twitter o actualizare pentru fanii săi, anunțând că site-ul său de bilete și aplicația clubului nu au fost disponibile pentru suporteri ca urmare a întreruperii.