Microsoft deschide larg accesul la chatbot-ul pe care l-a integrat în motorul de căutare Bing şi alte produse ale companiei, informează News.ro. Cu aceeaşi ocazie, funcţionalitatea acestuia va fi extinsă inclusiv cu ajutorul plugin-urilor.
După mai bine de două luni de disponibilitate limitată, chatbot-ul Bing poate fi acum accesat de oricine doreşte, cu condiţia să folosească browser-ul Edge şi să se logheze într-un cont Microsoft.
Gigantul american anunţă, totodată, implementarea mai multor funcţionalităţi noi, în frunte cu aşa-zisele Acţiuni. De exemplu, căutarea unui restaurant pe Bing poate fi urmată de realizarea unei rezervări prin intermediul chatbot-ului integrat, graţie integrării cu servicii terţe, precum OpenTable.
La fel, căutarea unui film sau serial poate fi urmată de vizionarea acestuia în cadrul serviciului de streaming în care este disponibil. Microsoft oferă drept exemplu Apple TV, dar ar putea fi suportate şi alte servicii de streaming.
Răspunsurile chatbot-ului vor include în viitorul apropiat şi elemente multimedia, de la imagini şi clipuri video, la scheme şi grafice, iar acesta va suporta peste 100 de limbi.
Chatbot-ul Bing va ţine şi un istoric al conversaţiilor, aceasta fiind una dintre cele mai cerute facilităţi. Istoricul va avea funcţii de export şi share, aceasta din urmă facilitând postarea răspunsurilor pe reţelele sociale.
Toate aceste facilităţi vor fi implementate pe parcursul următoarelor săptămâni. Ulterior, Microsoft va adăuga şi suport pentru plugin-uri, însă, pentru această funcţionalitate nu este oferită o dată de lansare.
Plugin-urile create de terţi vor ajuta la extinderea funcţionalităţii chatbot-ului Bing. De exemplu, un eventual plugin AirBnb ar putea facilita căutarea cazărilor pe baza unor criterii specificate în scris.
Setul de upgrade-uri tocmai anunţat evidenţiază, încă o dată, viteza cu care Microsoft se mişcă în zona inteligenţei artificiale generative, în vreme ce Google, luat prin surprindere de ChatGPT, încă nu bâjbâie cu chatbot-ul Bard.