Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene va derula o campanie de promovare a 12 rute turistice, cu fonduri din PNRR de 8 milioane euro

turism romania transfagarasa foto pixabay

Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) va derula, de luna viitoare, campania „Promovarea celor 12 rute turistice/culturale”, parte a Programului România Atractivă, prin care obiective cultural-turistice mai puţin cunoscute vor deveni vizibile pe plan intern şi internaţional, arată un comunicat de presă.

Conform sursei citate, fondurile alocate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) pentru acest proiect se ridică la 8 milioane de euro. Programul România Atractivă este parte a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) pentru care România a obţinut finanţare europeană şi a cărui dată de finalizare este 30 iunie 2026.

„Proiectul de promovare a celor 12 rute turistice/culturale îşi propune dezvoltarea unei platforme online în care este încărcat conţinut original despre obiectivele culturale alese, crearea unei infrastructuri de semnalizare în teren, prin amplasarea de indicatoare turistice, promovarea obiectivelor mai puţin cunoscute, dar cu o mare valoare istorică şi culturală pentru România şi pentru întreaga Europă”, se mai precizează în document.

Conform ministerului, 275 de obiective culturale vor fi numite principale şi vor beneficia de conţinut digital original multimedia, iar alte 450 obiective culturale suplimentare se vor regăsi în aceeaşi platformă, cu linkuri active, astfel încât experienţa turistică să fie una completă.

Programul România Atractivă reprezintă un prim demers pe care România îl face asemenea Greciei şi Italiei care are ca scop reactivarea obiectivelor culturale mai puţin cunoscute, relevante pentru istoria şi cultura naţională şi europeană.

„Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale parte a Programului România Atractivă reprezintă o oportunitate pentru repoziţionarea ţării noastre pe harta turismului internaţional. Cu o istorie de mii de ani, România este depozitarul unor veritabile comori istorice şi culturale, care vor fi reabilitate şi puse în valoare, ca parte a patrimoniului cultural şi turistic intern şi internaţional. Suntem onoraţi că sarcina de a duce la îndeplinire acest proiect ambiţios ne revine nouă şi avem încredere că, în următorii ani, rutele turistic-culturale vor deveni un reper pentru călătorul în căutare de experienţe de suflet”, a declarat Răzvan Popescu, subsecretar de stat în Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

MIPE este coordonatorul acestui proiect, parte a Componentei 11 – Turism şi Cultură, Investiţia 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Principalii beneficiari ai proiectului vor fi autorităţile locale, ale căror propuneri au stat la baza deciziei de includere a obiectivelor de pe cele 12 rute, şi turiştii români şi străini. Prin acest proiect, România are oportunitatea de a se poziţiona ca o destinaţie turistică unde istoria, cultura, tradiţia şi gastronomia se împletesc într-o manieră originală.

Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale a fost creat în baza unui efort comun în care proprietarii şi custozii acestor obiective au transmis propunerile lor către MIPE în vederea includerii acestora în program.

Obiectivele, parte din cele 12 rute turistice, au o importanţă istorică şi de patrimoniu relevantă, iar odată introduse într-un circuit pot contribui la dezvoltarea economică a comunităţilor locale în care se află şi pot oferi experienţe deosebite turiştilor.

Cele 12 rute sunt: Ruta castelelor – 21 obiective promovate; Ruta curiilor din Transilvania – 13 obiective promovate; Ruta culelor – 11 obiective promovate; Traseul gastronomiei tradiţionale româneşti – 30 obiective promovate; Ruta bisericilor fortificate – 15 obiective promovate; Ruta bisericilor de lemn – 53 obiective promovate; Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – 18 obiective promovate; Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – 20 obiective promovate; Ruta castrelor romane – 22 obiective promovate; Ruta cetăţilor – 31 obiective promovate; Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creşterii atractivităţii zonei – 8 obiective promovate; Ruta satelor cu arhitectură tradiţională – 33 obiective promovate.

Potrivit sursei citate, o mare parte a obiectivelor culturale vor putea fi vizitate încă de la lansare. Există şi un segment din acestea care au intrat sau urmează să intre într-un proces de reabilitare sau restaurare, din acest motiv nu sunt deschise publicului în momentul lansării.

Proiectul România Atractivă este implementat de MIPE împreună cu asocierea Terra Building SRL (lider) şi Eventya Co SRL (asociat), consorţiul care a câştigat licitaţia organizată de Minister”, în anul 2022. Terra Building SRL este o companie românească specializată în infrastructură rutieră, iar Eventya SRL este o companie specializată în dezvoltarea de aplicaţii de travel.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Rectificati titlul.
    E vorba de campanie.
    Interesant ar fi de stiut cine promoveaza si cine ia comisionul?😁

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.