Ministerul Transporturilor a aprobat modernizarea DN 73 A Predeal-Râșnov-Făgăraș, una dintre rutele turistice spre Castelul Bran. Reabilitarea șoselei durează trei ani și costă 350 de milioane de lei, bani de la buget

DN 73 A modernizare

Drumul Național 73 A Predeal-Râșnov-Făgăraș va fi modernizat, investiția de aprox. 350 de milioane de lei pentru reabilitarea șoselei cu o lungime de aprox. 70 km. urmând să fie aprobată prin Hotărâre de Guvern. Ministerul Transporturilor a avizat și publicat indicatorii tehnico-economici pentru refacerea șoselei care face legătura între DN 1 Valea Prahovei și stațiunea turistică Bran, Castelul Bran fiind unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din România.

Modernizarea DN 73 A Predeal-Râșnov-Șercaia (lângă municipiul Făgăraș) va dura trei ani cu bani de la buget, iar reabilitarea vizează și cele 13 poduri de pe traseu : ,, Drumul naţional DN 73A, încadrat în clasa tehnică IV cu două benzi de circulaţie, începe de la intersecţia cu DN 1, la intrarea în oraşul Predeal şi se finalizează în localitatea Şercaia, la intersecţia cu DN 1. Sectorul studiat are o lungime de 68,275 km şi traversează o zonă cu potenţial turistic recunoscut şi intens circulat. Există sectoare pe care s-a intervenit în timp cu lucrări de întreţinere, dar şi sectoare care necesită reabilitare având probleme structurale, relevate şi de expertizele tehnice efectuate, cum ar fi spre exemplu:  denivelari mari pe suprafaţa carosabilă între localităţile Zărneşti şi Poiana Mărului, la pasajul la nivel cu linia de cale ferată Braşov – Zărneşti. Prin expertizele tehnice realizate la poduri au fost recomanadate soluţii de  reparaţii şi intervenţii adaptate pentru fiecare dintre cele 13 structuri ( poduri) funcţie de starea tehnică a acestora şi pentru sectoare omogene de drum, soluţiile proiectate fiind corelate şi cu rezultatele studiilor de teren efectuate.”

Expertiza tehnică realizată pentru drum recomandă aplicarea mai multor tipuri de sisteme rutiere pe sectoare omogene, funcţie de tipul degradărilor  structurii rutiere existente atât de tip rigid – cu dale de beton, cât şi de tip suplu cu mixturi asfaltice; consolidarea zonelor cu instabilitate a terasamentelor; amenajare benzi de încadrare şi acostamente; prevederea unor dispozitive de scurgere a apelor; înlocuire parapete, reparaţii ale zidurilor de sprijin şi dispunerea de ziduri noi acolo unde este cazul; reparaţii la staţii de autobuz şi parcări; amenajare intersecţi cu calea ferată; semnalizare rutieră, mai arată Nota de Fundamentare.

La Predeal Compania de Drumuri va construi și un sens giratoriu suspendat. Totodată, Regionala de Drumuri Brașov va reabilita și DN 1 S Șercaia -Hoghiz, în continuarea DN 73A.

 

 

Comentarii

  1. Poate ar fi interesat sa se faca Predeal -Rasnov.
    Se evita Brasovul care e ingrozitor la traversare!
    E sinucigas drumul asta acum din cauza TIR-urilor!
    Acum pe acesti 12 – 13 km se face pe putin 40 de minute.
    Nu cred ca Branul e tinta ci Poiana Brasov!
    Probabil ca acest tronson va fi gata in 2030!
    Pana atunci liniste :
    – nu incepe nici Autostrada Comarnic-Predeal,
    – nici Autostrada Brasov -Fagaras!
    Niciun km de autostrada!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *