Ministerul Transporturilor a avizat Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar, la frontiera cu Ungaria. „Someș Expres” are 15 km și costă 900 milioane lei

Centura Satu Mare Sursa foto Facebook Sorin Grindeanu

Ministerul Transporturilor a aprobat Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar, la frontiera cu Ungaria, proiectul „Someș Expres” având o lungime de 15 kilometri și un cost de aproximativ 900 de milioane lei, a anunțat marți secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Studiul de Fezabilitate a fost realizat de proiectantul Search pentru aproape 4 milioane de lei și o viteză de proiectare de 120 km/h. Legătura între Satu Mare și Baia Mare de unde începe proiectul Autostrăzii Nordului (Baia Mare – Suceava) se va face tot printr-un Drum Expres, proiect derulat în parteneriat cu CJ Maramureș.

Drumul Expres Satu Mare – Oar se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în această vară și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură.

„Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat Studiul de Fezabilitate pentru realizarea Drumului Expres care va face conexiunea între Centura Municipiului Satu Mare și graniță.

Proiectul vizează realizarea unui sector de Drum Expres între Municipiul Satu Mare (Varianta de Ocolire Satu Mare) și localitatea Oar, unde se va conecta cu Drumul Expres M49, în scopul asigurării unui parcurs mai rapid pentru traficul pe distanțe lungi de pasageri și mărfuri, prin viteză ridicată de deplasare.

Drumul Expres va străbate zonele administrative Satu Mare și Vetiș și sunt prevăzute următoarele:

10,831 km Drum Expres
4,031 km drum de legătură între Drumul Expres Satu Mare – Oar și DN19
2 benzi pe sens, cu o lățime de 21,50 m
Nod Rutier VO Satu Mare
Nod Rutier cu drumul de legătură DN19
Lucrări de artă
– Pasaj Nod Rutier la VO Satu Mare, km 0+408
– Pasaj pe drumul expres peste DC60, km 3+068
– Pasaj pe drum expres peste drum local, km 6+051”, a transmis Scrioșteanu.
Acest proiect face parte din Someș Expres, sector Nord Livada – Petea, iar în Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030 se regăsește ca făcând parte din coridorul transfrontalier 3 CTF3-Somes.

Comentarii

  1. In Romania se fac SF peste SF!
    Si din cand in cand se mai eliberează un aviz!
    Șantiere mai nimic!
    20 km de autostrada / DE pe an e chiar insignifiant de puțin cand alte țări fac sute de km anual.
    O Românie Plină de Cioturi numite Autostrăzi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *